نسخه چاپی

كاهش 11 درصدی موجودی سدهای تامین كننده آب تهران

حجم كنونی آب موجود در مخازن سدهای تامین كننده آب استان تهران 11 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مجموع حجم آب پنج سد تامین کننده آب تهران در زمان حاضر 414 میلیون مترمکعب ثبت شده که این میزان در مقایسه با رقم 464 میلیون مترمکعب آب موجود سدهای تهران در سال گذشته، حدود 11 درصد کاهش نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون پنج سد تامین کننده آب تهران بودند که حجم آب موجود در مخزن سه سد روند کاهشی داشته است؛ به طوری که هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد لار 25 میلیون مترمکعب، سد امیرکبیر (کرج)101 و ماملو 97 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

طبق این گزارش، حجم کنونی آب موجود در سدهای لار، امیرکبیر و ماملو به ترتیب 50، 15 و 14 درصد درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این درحالی است که در سال گذشته ذخیره آب این سدها به ترتیب 51، 119 و 112 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آب موجود در سد طالقان نیز در زمان حاضر 156 میلیون مترمکعب و سد لتیان 35 میلیون مترمکعب ثبت شده که این سدها نیز در زمان مشابه سال گذشته به ترتیب 155 و 27 میلیون مترمکعب آب داشته اند.

همچنین حجم آب ورودی به این سدها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 24 میلیون مترمکعب بوده که این رقم درمقایسه با 26 میلیون مترمکعب ورودی آب در زمان مشابه سال آبی گذشته، 9 درصد کاهش نشان می دهد.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...