نسخه چاپی

جنگنده‌های داعش سرنگون شدند

دولت سوریه پروازهای پیكارجویان داعش با سه جنگنده‌ی ربوده شده از ارتش این كشور را تایید كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، عمران الزعبی، وزیر اطلاعات سوریه گفت نیروهای مسلح سوریه روز سه شنبه (۲۹ مهر) موفق شدند دو فروند از این سه جنگنده را در جریان پروازهای آزمایشی آنها در شمال غرب شهر حلب سرنگون کنند.

الزعبی افزود: «در رابطه با سه جنگنده‌ای که تروریست‌ها در فرودگاه نظامی الجراح تحت کنترل دارند، باید گفت تروریست‌ها مشغول آزمایش این سه جنگنده مستعمل بودند که ارتش سوریه فورا دو فروند از آنها را که در حال فرود آمدن بودند، روی باند فرودگاه منهدم کرد.»

وی خاطر نشان کرد دولت سوریه نگران جنگنده سوم نیست زیرا پیکارجویان «نمی‌توانند از آن استفاده کنند.»

وزیر اطلاعات سوریه گفت جنگنده سوم می‌تواند بهانه‌ای برای دولت ترکیه باشد تا به واسطه آن برای وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تلاش کند.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد داعش با هدف اجرای حملات هوایی علیه سوریه، در حال آماده کردن خلبان‌هایی بود که در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق تعلیم دیده‌ بودند.

بنا به گزارش رسانه‌های مخالف دولت سوریه، پیکارجویان دو جنگنده‌ی «میگ ۲۳» را در فرودگاه نظامی نیرب واقع در شهر حلب را هدف قرار دادند.

در عین حال، نیروهای ارتش سوریه با اجرای عملیات گسترده علیه پیکارجویان جبهه النصره در نواحی جنوبی به پیشرفت‌هایی در برابر تکفیری‌ها دست یافتند.

تروریست‌های تکفیری داعش که هم اینک کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را در دست دارند در مناطق تحت تصرف خود در این دو کشور مرتکب جنایات گسترده‌ای از جمله اعدام‌های دسته جمعی، آدم ربایی و شکنجه شده و زنان را به بردگی کشیده‌اند.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...