نسخه چاپی

طرح جدید برای آموزش والدین بی سواد

والدین بیسواد با طرح ملی الزام و تشویق آموزش، در سراسر كشور باسواد می شوند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر،معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جمع مدیران و معاونان مدارس چهارمحال وبختیاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیسوادی در گروه سنی زیر۵۰ سال تا پایان دولت یازدهم ریشه کن می شود.

محمد مهدی زاده افزود: ۶۲۰ هزار نفر از اولیا دانش آموزان کشور که زیر ۵۰ سال سن دارند، بیسواد هستند.

وی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز که پدر، مادر و یا هر ۲ نفر آنان بیسواد هستند، درکشور شناسایی شده اند. مهدی زاده افزود: این اولیا به تفکیک مدرسه، منطقه و استان شناسایی شده و براساس برنامه ریزی با طرح الزام و تشویق، آموزش داده می شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور، آموزش فرد به فرد، آموزش غیرحضوری، آموزش با همکاری دانش آموزان و برگزاری کلاس های آموزشی را از مهمترین برنامه های آموزش والدین بیسواد دانش آموزان در سال جاری اعلام کرد.

وی گفت: محتوای کتاب های آموزشی سوادآموزی در حال تغییر است و آموزش های این کتاب ها منعطف و بر اساس نیازها و سلیقه های سوادآموزان ارائه شود. معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: ۱۵ درصد بیسوادان زیر پنجاه سال کشور در گروه آموزش ناپذیر هستند که در برنامه های جامعه هدف قرار نمی گیرند.

وی از حمایت دولت و مجلس از طرح ریشه کنی بیسوادی در کشور خبر داد و گفت: دولت برای این بحث به صورت جدی واردشده و برای جامعه هدف مشوق هایی درنظر گرفته شده است.

۱۳۹۳/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...