نسخه چاپی

اپل ركورددار فروش گران‌ترین رایانه دنیا شد

عکس خبري -اپل رکورددار فروش گران‌ترين رايانه دنيا شد

اولین رایانه ساخت كمپانی اپل به قیمتی در حدود 905 هزار دلار به فروش رسید تا باز هم این كارخانه ركورد جدیدی را در میان سایر برندهای فناوری به خود اختصاص داده باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر، یکی از اولین رایانه های اپل که تنها از یک پلاتین مرکزی تشکیل شده و تاریخ ساخت آن به سال 1976 میلادی باز می گردد، به قیمتی در حدود 905 هزار دلار برابر 715 هزار یورو به فروش رسید تا این کمپانی رکورد فروش قدیمی ترین فناوری های دنیا را به خود اختصاص داده باشد. بنا به گزارشات منتشر شده این رایانه در گاراژ منزل استیو جابز و توسط استیو ووزنیاک Steve Wozniak ساخته شده بود.


مبلغ باور نکردنی این رایانه را موزه هنری فورد "Henry Ford"در حراج Bonhams پرداخت کرد تا بتواند این رایانه قدیمی را به خانه ببرد. هاتون، مدیر این موزه در مصاحبه ای گفت:"از اینکه توانستیم با چنین مبلغی قدیمی ترین رایانه جهان را به خانه خود برده و همچنین نام خود را برای همیشه در تاریخ به ثبت برسانیم بسیار خوشحال هستیم زیرا این خرید می تواند شکوفایی هر چه بیشتر موزه هنری فورد را در بر داشته باشد."
بنا به گزارشات منتشر شده این رایانه جزو پنجاه رایانه ای بوده که به دست ووزنياک، موسس این شرکت ساخته شده است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین شرکت اپل را بنیانگذاری کردند.

۱۳۹۳/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...