نسخه چاپی

تپش دوباره قلب مرده پیوندی

دانشمندان استرالیایی برای نخستین بار در جهان، با استفاده از یك فناوری جدید توانستند عمل پیوند قلب را با یك «قلب مرده» انجام دهند.

به گزارش نما، از هلث، برخی از محققان بیمارستان سنت وینسنت سیدنی قلبی را که به مدت 20 دقیقه از تپش افتاده بود، احیا کرده و پیوند زدند. بیمار گیرنده این قلب می گوید احساس می کند چند دهه جوانتر شده و حس جدید و بهتری از زندگی دارد. قلب ارگانی از بدن انسان است که باید درشرایطی که تپش دارد به بدن دیگری پیوند زده شود.

تاکنون پیوند پس از توقف ضربان قلب به اهدای عضو پس از مرگ عروق انجام شده است، معمولا قلب های پیوندی بعد از مرگ مغزی پیش از اینکه از تپیدن باز بایستند از بدن اهداکننده خارج می شوند و در یخ نگهداری می شوند و بعد از آن به بیمار پیوند زده می شود.

این درحالی است که در روش جدید روند پیوند اصلا عوض می شود و قلب کاملا از کار افتاده و بدون تپش دوباره احیا و پیوند می شود.

دراین روش دانشمندان، قلب از تپش افتاده را در دستگاه «Heart in a box» قرار دادند و پس از زنده شدن دو باره و فعالیت مجدد آن را پیوند زدند. گرم نگهداشتن قلب ، ضربان اصلی را به این ارگان بازگرداند و درمحلول ویژه پزشکی قرار داده شد.

محققان ابراز امیدواری کردند با استفاده از ااین ابداع، 30 درصد از مرگ و میر ناشی از قلب پیوندی کاهش یابد.

۱۳۹۳/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...