نسخه چاپی

چهره نگاری از مظنونان اسیدپاشی

وزیر كشور گفت: با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوعات و مباحث در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به تعدادی از مظنونان رسیدند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، رحمانی فضلی، وزیر کشور درباره موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان گفت: هفته پیش رئیس‌جمهور دستور داد این موضوع به‌دقت پیگیری شود.

رحمانی فضلی افزود: به همین منظور شورای امنیت تشکیل جلسه داد، در شورای تأمین استان هم جلسه ای تشکیل شد، جمع بندی بر این شد که ما با نیروهای استان از بعد تخصصی و فنی و از بعد امکانات پشتیبانی موضوع را سریع‌تر پیش ببریم.

وزیر کشور گفت: با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوعات و مباحث در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به تعدادی از مظنونان رسیدند. این مظنونان به‌موقع بازداشت شدند و از آنها بازرسی و تحقیقات لازم انجام گرفت.

وی افزود: در نهایت شواهد و ادله کافی برای متهم کردن این افراد در دسترس نبود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به‌جد دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم و نباید موجب نگرانی مردم باشد گفت: مسئله اسیدپاشی را اگر در روزنامه‌ها و صفحات حوادث در ماه‌های مختلف مطالعه و بررسی کنید متأسفانه به عنوان یک بزه و جرم همیشه بوده و بیشتر هم جنبه شخصی و انتقامجویی داشته و بیشتر شخص اسیدپاش قصد صدمه رساندن داشته است تا قتل.

رحمانی فضلی با اشاره به جنگ روانی رسانه‌های بیگانه درمورد موضوع اسیدپاشی در اصفهان افزود: این دفعه رسانه‌های بیگانه این مسئله را به‌ناروا و در یک جنگ روانی، بزرگنمایی کردند البته از نظر ما یک نفر هم دچار این آسیب بشود واقعاً ‌دردناک است ما نمی پذیریم فرزندانمان در کشور دچار این گونه بزه ها بشوند.

وزیر کشور گفت: البته روابط اجتماعی و موضوعاتی مطرح می شود که این اقدامات نابخردانه و جاهلانه واقعاً با جنبه های روانی این موضوع اتفاق می افتد.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت کشور در خصوص اسیدپاشی به تعدادی از شهروندان در اصفهان گفت: در این جلسه به یک جمع بندی کامل رسیدیم و قرار شد نیروها تقویت بیشتری بشوند و ان‌شاءالله بتوانیم این مسئله را به موقع حل کنیم.

وی افزود: البته به مردم خوب و عزیزمان این را یادآوری می کنم به هر حال هر کدام از مشکلات و مباحثی که در حوزه اجتماعی به عنوان بزهکاری، جرم و خطا اتفاق می افتد می شود به وسیله فضای مجازی و رسانه های معاند این مسائل را بزرگ و این اتهامات را وارد کرد.

وزیر کشور گفت: همین چند روز همین اخباری که به وسیله وایبر، واتس آپ و ماهواره ها به آن پرداختند خودشان قاضی بشوند و همه موارد شایعه ای که مطرح کردند در تهران چند نفر اسیدپاشی شده، در تبریز یا اصفهان اسیدپاشی شده، همه اینها را کلاهشان را قاضی کنند و ببینند و نگاه کنند و هیچ کدام از اینها واقعاً اساس نداشته است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به ضعف مستندات در منطقه‌ای که آن اتفاقات افتاده (اسیدپاشی)، امکانات فنی مثل دوربین نداشتیم و خود این افرادی که مورد هجمه واقع شدند و اطلاعاتی که به ما دادند بر اساس آن اتفاقات چهره نگاری کردیم و به شدت پیگیر هستیم تا ان‌شاءالله با این قضیه یک برخورد جدی کنیم.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه هم اعلام نظر کرده، دادستان محترم و معاون اول قوه سعی کردند با اشد مجازات با این قضیه برخورد شود و بنده معتقدم باید به شدت با این موضوع برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.

وزیر کشور گفت: متهم کردن برخی از افراد یا قشرها به گمانه‌‌زنی‌ها یا حدس هایی که بدون مسئولیت و بدون تعهد، برخی از رسانه ها در خارج از کشور تبلیغ می کنند و می‌گویند، دامن می زنند که این نباید در داخل واقعاً جایی داشته باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما هیچ وقت به آنها اعتماد نداشتیم، آنها هم هیچ وقت برای ما دلسوز نبودند یعنی هیچ کسی از پدر خانواده دلسوزتر نیست، دولت به عنوان پدر خانواده است و مسئولیت کار را بر عهده دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان یاور مردم، قوه قضاییه به عنوان پدر جامعه، همه اینها در حوزه خودشان فعالند و واقعاً‌ از این موضوع به شدت ناراحتند.

وزیر کشور گفت: ما ضمن اینکه واقعاً برای عزیزانی که در این حادثه خسارت دیدند ناراحتیم و آرزوی سلامت و شفای عاجل از خداوند متعال برایشان داریم و هر وظیفه ای که دولت در قبال آنها داشته باشد انجام می دهد اما همه باید در یک بستر آرام و شرایط مناسبی باشیم و نیروهایی که عمل کننده هستند، فشارهای بیش از این به آنها وارد می شود که کارشان را انجام می دهند.

۱۳۹۳/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...