نسخه چاپی

وزیر كشور: دولت سیزدهم به‌دنبال ورود مردم به عرصه حكمرانی است/ افراد فاقد مرزبندی با آمریكا به دنبال پیشرفت كشور نیستند

عکس خبري -وزير کشور: دولت سيزدهم به‌دنبال ورود مردم به عرصه حکمراني است/ افراد فاقد مرزبندي با آمريکا به دنبال پيشرفت کشور نيستند

وزیر كشور گفت: دولت سیزدهم بنا دارد كه مردم وارد حكمرانی بشوند و به‌جای اینكه كشور را وزارت‌خانه اداره كند، با استانداری و بخش‌ها اداره بشود و دولت هم نظارت داشته باشد.

به گزارش نما، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» که صبح امروز به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و در دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مردمی‌سازی وجوه مختلفی دارد؛ بزرگ‌ترین انقلاب مردمی و جنگ نظامی یعنی دفاع مقدس متعلق به ایران است و مردم از صدر تا ذیل آن حضور داشتند.

وی گفت: البته در نقش‌آفرینی مردم در عرصه حکمرانی در برخی مواقع دچار ایستایی و وقفه شدیم؛ بعضا همه موارد از دولت‌ها خواسته شده که بتواند کارها را انجام بدهد ولی کارها باید به مردم سپرده بشود و این یعنی برگرداندن حکمرانی به مردم.

وزیر کشور بیان کرد: البته نباید همه مطالبات را از دولت داشت، در این صورت دولت هر روزتر بزرگ‌تر می‌شود و مردم از حضور در عرصه حکمرانی دور می‌شوند؛ باید نقش‌آفرینی به مردم بازگردد. ضمنا برخی مواقع مثلا در اصناف کار به مردم سپرده شده و خواسته شده که خود مردم کار را پیش ببرند ولی در این شرایط هم کار با بلوغ کامل انجام نشده و دولت مجبور شده که به مسأله ورود کند.

وحیدی گفت: دولت سیزدهم بنا دارد که این موارد را به مردم برگرداند و به جای اینکه کشور را وزارت‌خانه اداره کند، با استانداری و بخش‌ها اداره بشود و دولت هم نظارت داشته باشد.

وی عنوان کرد: برای شکل‌گیری جریان پیشرفت باید با آمریکا مرزبندی داشته و در مقابل آن ایستادگی کنیم و هم‌چنین از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. برخی در کشور دانسته و یا نادانسته، جامعه را به سوی غرب ترغیب می‌کنند؛ هم‌چنین اینان می‌خواهند ما در مقابل غرب رها باشیم و این سوال مطرح است که خود غرب که در حال افول است، می‌تواند چه آورده‌ای برای ما داشته باشد که ما در برابر آن رها باشیم؟ غرب چه پیامی برای ما دارد؟ پیام آنها چیزی جز ناتو و گلوله نیست و اوضاع غرب را در سطح جهان و منطقه می‌بینیم.

وزیر کشور با بیان اینکه البته دولت سیزدهم در این مدت گام‌های خوبی برداشته است، خاطر نشان کرد: حضور و سفرهای استانی متعدد آقای رئیس‌جمهور تجلی‌ای از نگاه به حکمرانی مردمی است و یعنی می‌خواهد جریان مردمی را شکل بدهد؛ شخصیت رئیس‌جمهور ما مردمی است و عدالت و جمهوریت را مد نظر دارند.

وحیدی گفت: همین بحث ارز ترجیحی بزرگ‌ترین کمک به بخش تولید و دانش بنیان است که می‌تواند موجب رشد بشود. تولید هر کالایی در کشور توجیه دارد و با برخی کنترل‌هایی که انجام گرفته می‌توان بسیاری از کالاها را صادر کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزارت کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: ما یک بخش فناوری‌محور را در وزارت کشور تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم که استانداری‌های بیشتر مشغول حمایت از دانش بنیان‌ها بشوند تا بتوانیم اینان را در صورت یک جریان در بیاوریم.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...