نسخه چاپی

با تصویب نمایندگان مجلس

طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب فوریتی شد

نمایندگان مجلس با دو فوریتی طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب مخالفت كردند، اما به یك فوریت آن رای مثبت دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخواست دو فوریت برای طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب را ارائه کردند.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در تشریح درخواست دو فوریت برای این طرح، اظهار داشت: در کشورهای مختلف آب شرب با آب غیرشرب تفکیک شده است، اما در کشور ما یکسان هستند و حتی در خارج از کشور مشترکینی که مصارف زیادی داشته باشند طبق قانون آب آنها قطع می‌شود، اما ما در کشور چنین قانونی نداریم.

وی با بیان اینکه در این طرح با کارشناسان وزارت نیرو و آب و فاضلاب مشورت کردیم، هدف این طرح را قانونمند کردن مصرف آب در کشور عنوان کردند، گفت: خروجی این طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب است و با توجه به شرایط خاصی که از نظر آب در کشور حاکم است درخواست دو فوریت کرده‌ایم.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی و حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد برای ساعاتی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت درخواست دو فوریت برای بهینه‌سازی مصرف آب شرب را به رای وکلای ملت گذاشت که نمایندگان با ۸۴ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن با ۲ فوریت این طرح مخالفت کردند.

باهنر در ادامه یک فوریت این طرح را به رای نمایندگان گذاشت که آنها با ۱۳۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

بر این اساس، طرح بهینه‌سازی مصرف آب شرب با یک فوریت در دستور کار پارلمان قرار گرفت.

۱۳۹۳/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...