نسخه چاپی

احتمال حمله داعش به هواپیماهای مسافربری

یك روزنامه آلمانی در گزارشی مدعی شد بر اساس اعلام سازمان اطلاعات این كشور ، گروه تروریستی داعش احتمال دارد هواپیماهای مسافربری عراق را مورد هدف قرار دهد.احتمال حمله داعش به هواپیماهای مسافربری

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ،روزنامه " بیلد ام سونتاگ" آلمان روز گذشته در گزارشی نوشت اخیرا اطلاعات محرمانه ای از سوی سازمان اطلاعات آلمان درباره قابلیت های داعش در اختیار نمایندگان پارلمان این کشور قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش در این اطلاعات آمده که داعش دارای سلاح های ضد هوایی است و ممکن است در آینده در منطقه شمال عراق از این سلاح ها برای سرنگون کردن هواپیماهایی که در ارتفاع پایین از آسمان عراق عبور می کنند، استفاده کند.

بر اساس این گزارش داعش دارای ضد هوایی های " MANPADS" (ساخت چین ، روسیه و بلغارستان) است که آنها را از انبارهای تسلیحاتی ارتش سوریه غارت کرده است.

این ضد هوایی دارای بلند بلندی نیست اما می تواند هواپیماهای در ارتفاع پایین را هدف قرار دهد. بر این اساس سازمان اطلاعات آلمان اعلام کرده است که ممکن است داعش از این ضد هوایی برای سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری در حال نشست و یا برخاست استفاده کند.

داعش بخش بزرگی از سلاح های آمریکایی خود را از حمله ژوئن گذشته (خرداد) به شهر موصل و تصرف این شهر و از انبارهای به غنیمت گرفته شده ارتش عراق به دست آورده است. همچنین بخش دیگری از سلاح های آمریکایی در اختیار این گروه از سلاح هایی است که در اختیار شورشیان مسلح در سوریه برای جنگ با ارتش سوریه، قرار داده شده بود.

بخش دیگر سلاح های روسی داعش نیز غالبا سلاح هایی است که از انبارهای تسلیحاتی ارتش سوریه به غارت رفته است. بخش بزرگی از سلاح های ارتش سوریه ساخت روسیه است.

بر اساس گزار ش ها داعش دارای سلاح های مختلفی از بیش از 25 کشور جهان است.

همچنین روزنامه فرانکفورتر آلگماینه آلمان نیز در گزارشی مدعی شده است رقم رسمی اعلام شده از سوی دولت برلین درباره حضور حدود 450 شهروند آلمانی در بین تروریست های داعش در عراق و سوریه رقم واقعی نیست و بر اساس آخرین تخمین ها رقم واقعی شهروندانی که از آلمان برای جنگ به سوریه و عراق رفته اند بیش از 1800 نفر است.

۱۳۹۳/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...