نسخه چاپی

واشنگتن: ارتش عراق و كردها پیروزی‌های مهمی به دست آورده‌اند

معاون نماینده آمریكا در ائتلاف شركت‌كنندگان در اقدام نظامی در عراق و سوریه، روز یكشنبه پیروزی‌های روزهای اخیر نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه كرد را «مهم» ارزیابی كرد و گفت عراقی‌ها قطعا داعش را در دیگر نقاط این كشور شكست خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «برت مک‌گورک» معاون مشاور وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه پیروزی‌های نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه کرد در روزهای اخیر را «مهم» تلقی کرد، اما گفت مبارزه با گروه تروریستی داعش، چالش برانگیز و زمان‌بر خواهد بود.

نیروهای ارتش عراق با مشارکت نیروهای مردمی در هفته جاری منطقه استراتژیک «جرف الصخر» در نزدیکی بغداد را آزاد کردند (جزئیات بیشتر). این عملیات بدون مشارکت ائتلاف تحت رهبری آمریکا آزاد شد، با این حال به نظر می‌رسد واشنگتن با بیانیه روز یکشنبه قصد داشته است این پیروزی را به نفع ائتلاف خود که تاکنون دستاورد چندانی نداشته، ثبت کند.

در بیانیه آقای مک‌گورک که معاون ژنرال «جن آلن» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف است، آمده است: «در طول 72 ساعت گذشته، نیروهای عراقی و کردی در چندین منطقه عراق پیروزی‌های مهمی در برابر تروریست‌های داعش به دست آوردند».

این بیانیه می‌افزاید: «مبارزه‌ای طولانی و چالش‌برانگیز در پیش است، اما عراق اکنون با پشت سر گذاشتن دشوارترین مرحله در تابستان امسال، در حال حرکت رو به جلو است. داعش به دست عراقی‌ها، در تمام بخش‌های عراق، از جمله الانبار، نینوا و صلاح‌الدین شکست خواهد خورد. سفر نخست‌وزیر (حیدر) العبادی به امان هم یک گام مهم بود».

نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه در سفر به اردن، با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. بنا بر اعلام کاخ پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم در این دیدار بر حمایت از بغداد در مبارزه با تروریسم تأکید کرده است.

۱۳۹۳/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...