نسخه چاپی

بورس رشد كرد

شاخص كل بورس كه روز گذشته با روند منفی صنایع به كانال ۷۳ هزار واحد رسیده بود امروز با تأثیر مثبت خودرویی‌ها به كانال ۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، در جریان دقایق آغازین معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز دوشنبه ۵ آبان ۹۳ شاخص بورس با افزایش 66 واحدی به رقم 74 هزار واحد بازگشت.

بر اساس این گزارش، روز گذشته شاخص با تأثیر منفی شرکت‌های بانکی و برخی دیگر از صنایع به کانال 73 هزار واحد بازگشته بود که امروز شاخص سوار بر خودرویی‌ها به کانال 74 هزار واحد رسید.

به گزارش فارس ایران خودرو به عنوان غول خودروسازی کشور آخرین گزارش‌های مالی خود را به بازار ارائه کرد و بر همین اساس EPS‌ خود را به میزان خیره‌کننده‌ای افزایش داد.

ایران خودرو سود هر سهم را با 102 درصد افزایش 324 ریال پیش‌بینی کرد که 65 درصد از این رقم را در 6 ماه پیش‌بینی کرده است؛ ایران خودرو طی سال جاری با توجه به افزایش میزان تولید و فروش برای سومین بار است که تعدیل اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش با اعلام خبر احتمال تصویب قیمت‌های جدید در گروه قندی این شرکت‌ها به روند مثبت بازگشته و نسبت به آینده امیدوار شدند؛ طبق آخرین اطلاعات کسب شده قرار است امروز با تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری محصولات قندی نهایی شود.

اخیرا انجمن صنایع قندی مبلغ 2600 تومان به دولت پیشنهاد کردند، چرا که سال گذشته چغندرقند 45 درصد و حقوق و دستمزد بین 18 تا 22 درصد افزایش یافته بود و به احتمال زیاد دولت با انجمن روی مبلغ بین 2400 تا 2600 تومان توافق کند.

به گزارش فارس امروز مدیرعامل یکی از بزرگترین بازیگران بورس (ساتا) تغییر کرد و اثباتی یکی از مدیران قدیمی صنایع دریایی دفاع جایگزین سردار دقیقی خواهد شد.

علاوه بر شرکت‌های خودرویی، ملی مس، سرمایه‌گذاری ملی ایران و کشتیرانی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص دارند. در فرابورس هم شاخص روند صعودی به خود گرفته و به 847 واحد رسید. در این بازار گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان، میراث فرهنگی، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، نفت پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین تأثیر مثبت را دارند.

۱۳۹۳/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...