نسخه چاپی

وضعیت بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ماه

عکس خبري -وضعيت بورس امروز ?? ارديبهشت ماه

شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با كاهش ۱۵ هزار و ۲۸۲ واحد همراه شد.

به گزارش نما، بورس اوراق بهادار تهران اولین روز کاری خود را در هفته جاری با روند ریزشی شروع کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۲۸۴ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با کاهش ۲ هزار و ۴۴۰ واحد به رقم ۴۴۰ هزار و ۱۸۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز شرکت‌های بورسی است، به بیش از ۶ میلیون و ۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با ۹۶ صدم درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۵۵صدم درصد افت کرد. شاخص آزاد شناور ۷۲ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۹۱ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس یک‌درصد عقب‌نشینی کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، معدنی چادرملو، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و معدنی گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۰۴ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۹۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های حاضر در بازار پایه فرابورس هم به ۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۹۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای داروسازی دانا و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس، نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، توسعه مالی مهر آیندگان و ایرانول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۲/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...