نسخه چاپی

نظر رئیس دیوان عدالت اداری درباره اسیدپاشی

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: غرب با هر بهانه در صدد سركوب احیای فرائض دینی است، كجا اسلام اجازه می‌دهد كه مسلمانان در لوای امر به معروف و نهی از منكر دست به جنایت بزنند؟

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه پنجم آبان ماه هیأت عمومی دیوان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به تبیین ابعاد با شکوه این حادثه تاریخی پرداخت و گفت: حرکت آن امام بزرگوار به گونه‌ای بود که از زمان خلقت حضرت آدم(ع) انبیاء بزرگوار الهی درباره آن سخن گفته‌اند و بر این مولمه دردناک گریسته‌اند.

وی افزود: بنابر آنچه در تفسیر برخی آیات و روایات آمده است، آسمان و زمین هم بر این مصیبت اشک ریختند و خداوند نیز در ازای این عمل امام حسین(ع)، آن حضرت را زنده تاریخ گردانید. رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مکتب ولایت و تشیع به هر بهانه نام و راه امام حسین(ع) را زنده نگه داشته و فلسفه عزاداری برای آن امام بزرگوار نیز احیای حرکت ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزء احکام ضروری قرآن و واجبات دینی است و تا کنون آثار و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی داشته است.

وی اظهار داشت: مگر می‌شود در جامعه اسلامی به ویژه جامعه شیعی، امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، آنهم در جامعه‌ای که امام حسینش در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیده است.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اظهار تاسف از اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ بوده است، ادامه داد: به رغم اینکه این مهم در قانون اساسی آمده و همه مردم نسبت به امامی که در صدد احیای این فریضه بود، عشق می‌ورزند، اما متأسفانه اجرای آن به عنوان یک وظیفه عمومی و همگانی به دلایل متعدد رنگ باخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به مواردی که آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد تعرض قرار گرفته‌اند، اشاره کرد و گفت: هم در این مورد کوتاهی داشته‌ایم و هم گاهی در جامعه چنان برخورد می‌شود که این مهم نتواند اجرایی شود.

وی اضافه کرد: چرا باید اینگونه باشد که مثلاً کارمندی نتواند در امنیت کامل و بدون هراس به مسوول خود تذکر بدهد؟ ما باید کاری کنیم که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رشد یابد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه دست‌هایی پنهان و آشکار برای تضعیف این فریضه الهی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: حوادث اخیر در اصفهان نشان می‌دهد که بعید نیست چنین اقدامی از سوی برخی شیاطین و گرگ‌های نانجیب و انسان‌نماهایی که در ظاهر مدافع حقوق بشرند طرح‌ریزی و اجرا شده باشد و اتفاقاً تلاش کنند که این اقدام جنایتکارانه تحت لوای یک عنصر معنوی انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: حادثه‌ای که در اصفهان رخ داد و مانورهایی که رسانه‌های بیگانه بر سر آن دادند، نشان می‌دهد که خطی در پی آن است تا در آستانه ایام محرم و زمانی که طرح قانونی احیای امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است، با انجام چنین جنایاتی به اعمال فشار در این مورد بپردازد.

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است هیچ انسان منصفی ولو آنکه مسلمان نباشد، به خود اجازه نمی‌دهد، با پاشیدن اسید بر چهره زن جوان، جسم، جان و زیبایی او را مورد هجوم قرار داده و چنین جنایتی را مرتکب شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش که کجا اسلام اجازه می‌دهد که مسلمانان در لوای امر به معروف و نهی از منکر دست به جنایت بزنند؟ تاکید کرد: حال آنکه ما می‌دانیم دشمنان از انجام چنین جنایتی ابا ندارند و چنین اقدامی را توسط افراد و عمال خود فروخته خود انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این مطلب که غرب با هر بهانه در صدد سرکوب احیای فرائض دینی است، اضافه کرد: چگونه است، در حالی که طی همین ایام در برخی ایالات آمریکا قانون همجنس‌بازی که عملی زشت، غیرانسانی و ناپسند است، قانونی شده و به رسمیت شناخته می‌شود. مورد هجمه قرار نمی‌گیرد و گاهی حتی با افتخار آن را رسانه‌ای می‌کنند ولی ما باید از ترس به سخره گرفته شدن، امر به معروف را که یک فریضه دینی مورد قبول است، تعطیل کنیم.

وی در پایان ضمن محکوم کردن جنایت اسید پاشی اخیر، تصریح کرد: ضمن محکوم دانستن چنین جنایات دهشت‌انگیزی تاکید می‌کنیم که چنین برچسب‌های ناچسبی هرگز بر پیکره اسلام و تشیع نمی‌چسبد.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...