نسخه چاپی

رمزگشایی مشاور رییس دیوان محاسبات از تخصیص خاص نوبخت از حساب خاص/ استفاده از لفظ "دستور رییس‌جمهور" عجیب بود

عکس خبري -رمزگشايي مشاور رييس ديوان محاسبات از تخصيص خاص نوبخت از حساب خاص/ استفاده از لفظ "دستور رييس‌جمهور" عجيب بود

عضو پیشین كمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حواشی تخصیص بودجه از حساب خاص برای خرید یك ساختمان برای احداث دانشكده‌ خاص در تهران گفت: در سال‌جاری احتمالاً تنها حساب خاص همان حساب یك‌میلیاردیورویی صندوق توسعه است.

به گزارش نما ،محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مباحثی که جدیداً در خصوص ابلاغ اعتبار برای خرید و تجهیز دانشکده فناوریهای نوین مطرح شده است، گفت: با توجه به اسناد، مدارک و مباحثی که در این روزها در فضای مجازی مطرح شده موضوع بسیار ابهام‌برانگیز است. این نکته قابل توجه است که با توجه به شیوع بیماری کرونا، رئیس جمهور طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست یک‌میلیاردی یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار دولت برای دو محل مصرف را مطرح‌ کرد؛ یکی در جهت هزینه‌های مبارزه با کرونا و دوم پرداخت بیمه بیکاری. در ادامه مقام معظم رهبری موضوع سوم یعنی کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت تولید داروها و حرکت‌ به‌سمت پیشگیری و درمان کرونا را به موارد قبلی افزودند.

نماینده ناظر پیشین مجلس شورای اسلامی در صندوق توسعه ملی گفت: منابعی که بر اساس دستور مقام معظم رهبری از محل منابع صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود، تأثیر عملکردی در بودجه کل کشور را ندارد یا به‌عبارت ساده‌تر این موارد جزء منابع بودجه کل کشور نیست.

وی افزود، در ابتدای سال جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه برای مصرف منابع مذکور برگزار و گزارشی ارائه شد.
فارس

۱۳۹۹/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...