نسخه چاپی

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با نما:

رشد نرخ ارز موجب گرانی كالاهای اساسی شد

عکس خبري -رشد نرخ ارز موجب گراني کالاهاي اساسي شد

عضو «كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اقتصاد كشور در حال حاضر شرطی شده و به دلار وابستگی پیدا كرده است و همین امر باعث شده تا ما با مشكلات اساسی در بخش اقلام و كالا‌های اساسی مردم مواجه شویم.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با اشاره به افزایش کالا‌های اساسی مردم و ضرورت تثبیت قیمت این کالا‌ها در بازار اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در افزایش قیمت کالا‌های اساسی پیرو نوسانات ارزی حادث می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به هر میزان که خط نوسانات ارزی به جلو حرکت می‌کند، تورم هم به همان میزان رشد دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بنابراین هر جا که دلار بالا رفته کالای اساسی هم افزایش پیدا کرده است و هر جا دلار کاهش داشته، تورم هم پایین آمده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه اقتصاد کشور در حال حاضر شرطی شده و به دلار وابستگی پیدا کرده است و همین امر باعث شده تا ما با مشکلات اساسی در بخش اقلام و کالا‌های اساسی مردم مواجه شویم.

امیرآبادی با بیان اینکه ما باید جلوی این شرایط را می‌گرفتیم، تصریح کرد: به اعتقاد بنده دولت باید تلاش کند تا تثبیت قیمت‌ها در بازار رقم بزند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین ضرورت دارد تا دولت تثبیت قیمت ارز را مد نظر قرار دارد چرا که بسیاری از مشکلات ارزی ناشی از قیمت ارز است و مشکلات از این بخش آغاز می‌شود.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید صادرکنندگان را تشویق کند تا ارز‌های ناشی از صادرات را بازگردانند، اظهار داشت: صادرکنندگان باید با این اقدام به دولت کمک کنند تا از این طریق به ثباتی در بازار کالا‌های اساسی مردم دست پیدا کینم.

۱۴۰۰/۸/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...