نسخه چاپی

آقابزرگی در گفتگو با نما:

بورس تابعی از وضعیت اقتصادی است

عکس خبري -بورس تابعي از وضعيت اقتصادي است

كارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تابعی از وضعیت اقتصادی است و به تغییرات در سازمان بورس ارتباط ندارد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نما، درباره وضعیت بازار سرمایه پس از تغییر و تحولات مدیریتی در این سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: هر شخصی برحسب تجربیات و قابلیت ‌هایی که دارد ممکن است در حوزه تحت مدیریتی خودش اثر گذارد، اما در ساختار اقتصادی کشور به خصوص در بازارهای پولی و مالی، انتصاب رئیس نهادهایی مانند سازمان بوس و یا بانک مرکزی با توجه به ضوابط و قوانینی که وجود دارد از سوی وزیر اقتصاد انجام می ‌شود.

وی افزود: بنابراین این تصور که مدت زمان مدیریت رئیس جدید سازمان بورس به سرعت تغییر کند، چندان صحیح نیست و به نظر می رسد تا زمانی که در وزارت اقتصاد مدیریت خاندوزی ادامه دارد، ریاست عشقی نیز تداوم داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تغییراتی که در بازار سرمایه رخ می دهد، کمترین ارتباط را با تحولات در سطح هیئت مدیره و رئیس سازمان بورس دارد، خاطرنشان کرد: زیرا بورس تابعی از وضعیت اقتصادی است.

آقابزرگی با بیان اینکه در روز اول انتصاب رئیس سازمان بورس، بازار سهام سبزپوش شد گفت: اما با توجه این که معاملات اوراق با شدت کامل تحت تأثیر نرخ ارز است و روند نوسانات دلار کاهشی بود، بازار افت کرد. بنابراین مجموع عوامل مختلف بر بازار سرمایه تأثیر دارد و به تغییرات در سازمان بورس ارتباط ندارد.

۱۴۰۰/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...