نسخه چاپی

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با نما:

نظارت به تنهایی كافی نیست/ با محتكرین و گرانفروشان برخورد جدی صورت گیرد

عکس خبري -نظارت به تنهايي كافي نيست/ با محتكرين و گرانفروشان برخورد جدي صورت گيرد

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت:باید برخورد با متخلفان و گرانفروشان كه وضعیت بازار را به هم ریخته اند برای افكار عمومی اطلاع‌رسانی شود تا افرادی كه به دنبال سوء استفاده هستند و می‌خواهند معیشت مردم را ابزاری برای سودجویی قرار دهند، بدانند كه نتیجه و عاقبت گران‌فروشی چیست.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، با تاکید بر ضرورت مقابله با گرانی کالاهای اساسی مردم، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی در کنار قانون‌گذاری، مسئله مهم نظارت است و حتماً باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابزار‌های نظارتی خود برای جلوگیری از گران‌فروشی استفاده کنند.

وی بیان کرد: تا زمانی که نظارت اتفاق نیفتد، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی هم به خوبی اجرایی نخواهد شد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس باید کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نظارت‌های خود را تقویت کنند. البته همین الان هم به صورت مرتب نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و وزرا و مسئولان مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی در مجلس حاضر می‌شوند و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

منتظری ادامه داد: در کنار نظارت‌های مجلس شورای اسلامی لازم است دولت هم نظارت‌های ویژه‌ای بر بازار داشته باشد. علاوه بر این همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز بخش‌های نظارتی دارند و باید مسئولان نظارتی خود را به بازار بفرستند تا آنان وضعیت بازار و قیمت‌ها را لحظه به لحظه رصد کنند و گزارش‌های خود را به موقع به آنان ارائه دهند.

وی تاکید کرد: باید با متخلفان و گرانفروشان برخورد جدی شود چرا که اگر این برخورد انجام نشود آنان به گران‌فروشی ادامه می‌دهند و نظارت بدون برخورد با متخلفان کافی نیست. در واقع نظارت یک پله است و پله اصلی آن است که مردم نتایج نظارت و برخورد جدی با گرانفروشان را ببینند و تاثیر آن را روی بهبود وضعیت معیشتی خود مشاهده کنند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، باید برخورد با متخلفان و گرانفروشان که وضعیت بازار را به هم ریخته اند برای افکار عمومی اطلاع‌رسانی شود تا افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند و می‌خواهند معیشت مردم را ابزاری برای سودجویی قرار دهند، بدانند که نتیجه و عاقبت گران‌فروشی چیست. اگر با این افراد برخورد جدی نشود، وضعیت معیشتی مردم بهبود نخواهد یافت و گرانی‌ها ادامه می‌یابد.

۱۴۰۰/۸/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...