نسخه چاپی

لاوروف: غرب به توسعه ناتو مشغول است

وزیر خارجه روسیه با اعلام توسعه ناتو از سوی غرب نسبت به تامین ضمانت‌های امنیتی این سازمان صرفا برای اعضای خود انتقاد كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که غرب به توسعه ناتو ادامه می‌دهد و به جای آنکه به سازمان همکاری و امنیت اروپا حق تامین امنیت برای همه را فراهم سازد ضمانت‌های امنیتی را تنها در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی لایف نیوز و روزنامه ایزوستیا گفت: به جای تبدیل سازمان امنیت و همکاری اروپا به یک سازمان طبیعی، توسعه محدود ناتو مستقیما گویای این مسئله به ما است که ضمانت‌های قانونی امنیتی تنها به کشورهای عضو شورای اتحاد آتلانتیک شمالی اعطا می‌شود.

درپی بحران سیاسی اخیر در شرق اوکراین و کریمه ناتو نیروهای بیشتری را در منطقه بالتیک مستقر کرده است. در اول آوریل نیز ناتو تمام همکاری‌های خود با روسیه را متوقف ساخت و تنها در سطح وزارت و مقامات ارشد ارتباط خود با این کشور را حفظ کرد.

در اواخر سپتامبر نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه توسعه ناتو در شرق اروپار را یک اشتباه و عاملی در جهت تحریک کل سیستم امنیتی اروپا خواند.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...