نسخه چاپی

احتمال وجود موشك‌های مدرن در دست داعش

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا از بررسی ادعای جدید رسانه‌های آلمانی مبنی بر در اختیار داشتن نوع پیشرفته‌ای از موشك‌های زمین به هوا توسط داعش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آمریکا در حال بررسی ادعای مالکیت تروریست‌های داعش بر سیستم های مدرن موشک های ضد هوابرد است.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» «جن ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت «موشک‌های مدرن ضدهوابردی که ممکن است در اختیار داعش باشد، قادر خواهد بود هواپیماهای مسافربری را سرنگون کند».

بر اساس گزارش‌هایی از رسانه‌های آلمانی، سرویس اطلاعات امنیت آلمان (BND) در گزارشی به مجلس این کشور اوایل هفته جاری گفته‌بود تهدید تازه‌ای از سوی تروریست های داعش متوجه همه است؛ «احتمال وجود نوع پیشرفته‌ای از سیستم‌های موشکی زمین به هوای قابل حمل (MANPADS) در اختیار داعش وجود دارد».

«ساکی» دیروز (دوشنبه) گفت آمریکا در حال بررسی این ادعاست و ادامه داد آمریکا احتمال تهدیدهای هوایی در عراق و سوریه را در نظر دارد.

تروریست‌های داعش از اواخر خرداد ماه سال جاری با قتل و کشتار وحشیانه علیه مردم عراق بر برخی نواحی این کشور تسلط یافتند و ادعای خلافت اسلامی کرده‌اند. ائتلاف آمریکایی با همراهی هم‌پیمانان آمریکا در منطق و غرب از شهریور سال جاری با انجام صدها حمله هوایی قصد در نابودی این گروهک تروریستی فعال در عراق و سوریه داشته است اما این ائتلاف تا کنون دستاورد چندانی نداشته‌است.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...