نسخه چاپی

واردات میوه ممنوع شد

معاون وزیر جهاد كشاورزی ضمن اعلام امادگی وزارت كشاورزی برای خرید مركبات مازاد و ذخیره‌سازی شب عید، گفت: هیچ گونه كمبودی در تولید انواع میوه و مركبات نداریم و واردات انواع میوه به ویژه مركبات ممنوع است و مجوزی برای واردات داده نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام امادگی وزارت کشاورزی برای خرید مرکبات مازاد و ذخیره‌سازی شب عید، گفت: هیچ گونه کمبودی در تولید انواع میوه و مرکبات نداریم و واردات انواع میوه به ویژه مرکبات ممنوع است و مجوزی برای واردات داده نمی‌شود.

محمدعلی طهماسبی اظهار کرد:‌ با توجه به میزان تولید انواع مرکبات و افزایش تولید کیوی و نارنگی در سال جاری حتی در صورت کاهش نسبی تولید پرتقال هیچ نیازی به واردات این محصولات نداریم.

وی افزود: برخی مدعیان کمبود پرتقال و واردات آن به کشور تنها به دنبال منافع خودشان هستند. این درحالی است که تولیدکنندگان و نمایندگان آن ها در اتحادیه های بخش خصوصی هم نظر با وزارت جهاد کشاورزی بوده و معتقدند هیچ نیازی به واردات مرکبات نداریم.

مدعیان کمبود پرتقال، فکر منافع خودشان هستند

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی هم بر نداشتن کمبود مرکبات برای سال جاری و تامین نیاز شب عید تاکید دارد. این درحالی است که متاسفانه برخی تنها با واردات میوه منافع‌شان تامین می‌شود و این اقدام آن‌ها سبب می‌شود محصول روی دست تولیدکنندگان باقی بماند و مشکلات و مصائب سال گذشته تولیدکنندگان مجددا تکرار شود چرا که آن ها در سال گذشته تا خرداد ماه و پس از آن نیز محصول روی دست‌شان باقی ماند.

طهماسبی گفت: در حال حاضر تولید برخی مرکبات مانند کیوی بیشتر از همه سال‌های گذشته بوده و به نظر می رسد بیش از 300 هزار تن از این محصول تولید شود و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نگران هستند آن قدر محصول روی دست تولیدکننده بماند که مجبور به خرید توافقی آن شوند.

وی اعلام کرد: اگر در سال گذشته بخشی از مرکبات استان مازندران آسیب دید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که پرتقال ارقام مختلفی دارد و تنها به تامسون و والنسیا محدود نمی‌شود و در استان‌های دیگر نیز پرتقال تولید می‌شود.

اعلام آمادگی وزارت کشاورزی برای خرید مرکبات مازاد و ذخیره‌سازی شب عید

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جلسه مختلف به ویژه جلسات ستاد تنظیم بازار بر عدم نیاز به واردات و ممنوعیت آن تاکید داشته و آمادگی دارد از هم اکنون محصولات مختلف از جمله مرکبات را به هر میزان برای تامین نیاز شب عید خریداری کند.

طهماسبی گفت:‌ عده ای تنها به دنبال دلالی خود هستند و هر کاری که دوست دارند انجام می دهند؛ به گونه‌ای که پرتقال را از باغدار حدود 1200 تومان می خرند و در بازار کیلویی 5000 تومان می فروشند.

وی با بیان این‌که اجازه واردات انواع میوه به ویژه مرکبات داده نمی‌شود، تصریح کرد: همه باید کمک کنند تا بتوانیم وضعیت تولید و بازار داخلی محصولات کشاورزی را ساماندهی کنیم و در این راستا رسانه ها نیز باید کمک کنند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: زمانی که مازاد تولید یک محصول وجود دارد چه نیاز به واردات است؟ برای تنظیم بازار میوه و مرکبات نیز باید به جای واردات، به فکر ساماندهی سیستم توزیع بود.

۱۳۹۳/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...