نسخه چاپی

آغاز بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس

عکس خبري -آغاز بررسي رأي اعتماد به وزير پيشنهادي علوم در صحن علني مجلس

بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی نیلی‌احمدآبادی از دقایقی قبل با حضور رئیس‌ جمهور در صحن علنی مجلس آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بررسی رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه هفته گذشته 30 مهرماه طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمود نیلی‌احمدآبادی» را به عنوان سومین فرد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «میلی‌منفرد» و «رضا فرجی‌دانا» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی‌منفرد نتواست از پارلمان رأی اعتماد بگیرند، اما فرجی‌دانا توانست از فیلتر رأی اعتماد بگذرد ولی عبور از این فیلتر به معنای تثبیت حضور 4 ساله در یک وزارتخانه نیست.

چند ماهی بیش، از عمر وزارت فرجی‌دانا نگذشته بود که وکلای ملت به دلیل انتصابات آقای وزیر و نیز عملکرد نادرست وی در این وزارتخانه کلیدی، طرح استیضاح فرجی‌دانا را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از نیلی‌احمدآبادی دفاع کند.

سپس 2 مخالف و 2 موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند، البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزیر پیشنهادی، خود وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایش را ارائه دهد.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت نیلی‌احمدآبادی 150 دقیقه معادل 2 ساعت و 30 دقیقه است، البته ممکن است برخی مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.

۱۳۹۳/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...