نسخه چاپی

38 نفرمبتلا به ویروس كرونا درعربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام كرد: طبق بررسی هایی كه از پنجم سپتامبر (14 شهریور) صورت گرفته و با ثبت 38 مورد ابتلا به ویروس كرونا در كشور این ویروس بهداشت عمومی را در كشور تهدید می كند.

به گزارش نما، ایرنا از دیلی تلگراف، فقط 17 مورد ابتلا به این ویروس در استان طائف ثبت شده است و اوضاع در این استان در حال بررسی است.

دکتر «انیس سندی» رییس مرکز فرماندهی و کنترل وزارت بهداشت عربستان گفت: دلایل موجود نشان می دهد ویروس کرونا از شتر به انسان و سپس از طریق تماس با ترشحات تنفسی به دیگران منتقل می شود.

دکتر سندی تاکید کرد: پیش بینی ها نشان می دهد در روزها و هفته های آینده موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شود.

وی اظهار داشت: این وزارتخانه با همکاری شرکای بین المللی خود مانند سازمان بهداشت جهانی و مرکز فرماندهی و کنترل بهداشت آمریکا ، تدابیر لازم را برای مقابله با انتشار این ویروس اتخاذ کرده است.

وی افزود: بیمارستان های مخصوصی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا اختصاص داده ایم.

دکتر سندی گفت: آگاه سازی جامعه به دوری از تماس مستقیم با شتر و آموزش به کارکنان بیمارستان ها برای جلوگیری از انتقال بیماری از جمله اقدامات صورت گرفته برای کنترل این بیماری است.

وی از مردم خواست در ارتباط با شتر احتیاط کرده و از شیر نجوشیده و گوشت آن استفاده نکنند.

از جولای 2012 تاکنون 780 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده که از این تعداد حدود 435 نفر درمان شده اند، 333 نفر فوت کرده و 12 نفر در حال درمان هستند.

۱۳۹۳/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...