نسخه چاپی

ابراز نگرانی آمریكا از اوضاع بحرین

آمریكا، روز سه‌شنبه نگرانی خود را از حكم دادگاه بحرینی درباره به تعلیق درآوردن فعالیت حزب ملی الوفاق به مدت ۳ ماه، اعلام كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اقدام اخیر رژیم بحرین در ممنوع کردن فعالیت حزب الوفاق (بزرگ‌ترین جریان شیعی مخالف در پارلمان بحرین)، گفت: «ما از این تصمیم بحرین نگران هستیم. این تصمیم با تقویت محیط امکان فعالیت سیاسی فراگیر مغایرت دارد.»

براساس این گزارش، یک دادگاه بحرینی صبح روز گذشته درست چند هفته مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور، حزب معارض الوفاق را به مدت ۳ ماه ممنوع الفعالیت کرد.

ممنوعیت الفعالیت این حزب مخالف بحرینی، در آستانه انتخابات پارلمانی صورت می‌گیرد که قرار است روز ۲۲ نوامبر (اول آذرماه) ۲۰۱۴ برگزار شود. احزاب و جمعیت‌های سیاسی مخالف بحرینی اعلام کرده‌اند که این انتخابات عادلانه نیست و باید در قانون انتخابات و شیوه برگزاری آن اصلاحات واقعی صورت گیرد تا کسانی که در این انتخابات پیروز می‌شوند، نماینده واقعی مردم براساس میزان پایگاه و مقبولیت خود باشند.

مردم بحرین نیز طی روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور مخالفت خود را با برگزاری این انتخابات نشان داده‌اند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

۱۳۹۳/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...