نسخه چاپی

رئیس جمهور مصر به بحرین و عمان می‌رود

عکس خبري -رئيس جمهور مصر به بحرين و عمان مي‌رود

دفتر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر اعلام كرد كه او امروز دوشنبه با پادشاه بحرین و سلطان عمان دیدار خواهد كرد.

به گزارش نما، دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که او امروز دوشنبه راهی منطقه خلیج فارس خواهد شد و با پادشاه بحرین و سلطان عمان دیدار خواهد کرد.

بر اساس بیانیه، «تقویت روابط و رایزنی در مورد مسائل منطقه و بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام طرفین در مقطع کنونی که نیازمند همبستگی و تلاش بیشتر برای حمایت از امنیت ملی عربی و مقابله با تلاش‌هایی با هدف مداخله در امور داخلی کشورهای بین المللی و بی‌ثباتی این کشورها است» محور اصلی این سفر منطقه‌ای رئیس جمهور مصر است.
السیسی در حالی امروز راهی خلیج فارس می‌شود که این هفته میزبان تمیم بن حمد، امیر قطر بود. رئیس جمهور مصر قبل از این سفر نیز میزبان، پادشاه بحرین، پادشاه اردن و ولی‌عهد عربستان سعودی و شب گذشته نیز میزبان عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات بود.

ترافیک سفری در بین کشورهای عربی منطقه به دلیل سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا در روزهای پانزدهم و شانزدهم جولای (24 و 25 تیر) است. بایدن قرار است در این دو روز با سفر به منطقه، به احتمال زیاد در عربستان سعودی، با پادشاه و ولی‌عهد این کشور دیدار کند؛ دیداری که گفته می‌شود نتیجه معامله بن سلمان و بایدن بر سر نفت و خروج از انزوای عربستان بن سلمان است.

قرار است، رؤسا و سران مصر، اردن، بحرین، امارات و عراق و قطر در این نشست سران به میزبانی عربستان شرکت کنند. بایدن دو هفته پیش در توجیه این سفر و زیرپا گذاشتن خواسته‌های حقوق بشری خود در عربستان گفته بود که این سفر با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه و کمک به پیشبرد عادی سازی روابط بین ریاض و رژیم تل‌آویو صورت می گیرد و لذا حیاتی است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...