نسخه چاپی

شاخص بورس رو به افزایش است

شاخص بورس اوراق بهادار تهران با افزایش 183 واحدی وارد كانال 74 هزار واحد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: شاخص بورس اوراق بهادار تهران با افزایش 183 واحدی وارد کانال 74 هزار واحد شد.

در نتیجه معاملات امروز، شاخص بورس همچنان به روند مثبت خود ادامه داد تا پس از چند روز متوالی افزایش، شاخص کل به کانال 74 هزار و 151 واحد رسید.

شاخص صنعت نیز در معاملات امروز با افزایش 15.2 واحدی روبرو شد تا به رقم ۶۲ هزار و 446 واحد برسد. در عین حال، شاخص بازار اول نیز 232 واحد افزایش یافت و به 54 هزار و 881 واحد رسید. شاخص بازار دوم هم با کاهش 279 واحدی به کانال 144 هزار و 155 واحدی سقوط کرد.

در معاملات امروز ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا و بانک صادرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص بورس داشته اند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص داشته‌اند.

در عین حال بیشترین افزایش قیمت شاخص مربوط به سیمان فارس، تراکتور سازی ایران و نیرو محرکه و بیشترین کاهش قیمت مربوط به ایران دارو، صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی و شیمی دارویی دارو پخش بوده است.

در معاملات امروز بهترین تقاضای فروش مربوط به زامیاد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بیمه پارسیان بوده است. در عین حال برترین تقاضای خرید را نیز تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، سیمان مازندران و سیمان اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش در بورس اوراق بهادار تهران امروز حجم معاملات 753 میلیون و 562 هزار و 939 سهم بود که براساس آن ارزش معاملات به دو میلیون و 58 هزار و 933 میلیون ریال رسید.

بر همین اساس امروز 77 هزار و 259 معامله انجام شد که در نهایت ارزش بازار به سه میلیون و 334 هزار و 531 میلیارد ریال رسید.

۱۳۹۳/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...