نسخه چاپی

موگرینی از امروز جانشین اشتون شد

وزیر سابق خارجه ایتالیا از امروز جانشین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» روز گذشته از سمت خود به عنوان وزیر خارجه ایتالیا کناره‌گیری کرد تا از امروز اول نوامبر (دهم آبان) در سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فعالیت کند. وی درباره دوران فعالیت خود گفت که مدت زمانی پرحادثه را سپری کرده است.

به این ترتیب «پائولو جنتیلونی» یکی از بنیانگذاران حزب دموکراتیک، به عنوان جانشین وی منصوب خواهد شد. «لاپو پوستلی» معاون وزارت خارجه با انتشار پیامی در شبکه جهانی توییتر تصدی این سمت را به جنتیلونی تبریک گفت.

موگرینی ۴۱ ساله از امروز جانشین «کاترین اشتون» شد که از سال ۲۰۰۹ تاکنون عهده‌دار این سمت بود.

موگرینی در سخنرانی ماه اکتبر خود در بروکسل، از «ایران» به عنوان «بخشی از راه حل» در بحران‌های منطقه‌ای یاد کرد و در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب عنوان کرد که این گفت‌وگوها نباید وارد مباحث حقوق بشر در این کشور شوند. وی گفت «این دو (مبحث) باید کاملا جدا از هم بررسی شوند. حقوق بشر بسیار مهم است، بسیار مهم‌تر از آنست که در حاشیه گفتگوهای دیگر به آن پرداخته شود.»

جمعه هفته آینده، موگرینی در نخستین سفر خود در سمت جدیدش به بیت‌المقدس می‌رود و با مقامات تل‌آویو دیدار می‌کند. پس از سالهای پرحرارت بحث با خانم اشتون، دور از ذهن نیست که موگرینی جانشین وی، نیز مجبور شود، با لحنی به جز آنچه در سمت وزارت خارجه ایتالیا بکار می‌بست با مقامات تل‌آویو وارد گفت‌وگو شود.

۱۳۹۳/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...