نسخه چاپی

موگرینی خواستار افزایش تحریم‌ها علیه كره‌شمالی شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز ( پنجشنبه) بر ضرورت افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه کره شمالی تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در استونی به سر می برد، افزود: اتحادیه اروپا در حال آماده کردن خود برای افزایش تحریم ها علیه کره شمالی است.

وی افزود: در روزهای آینده این موضوع را با وزرای ( خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا) با هدف افزایش تحریم های مستقل اتحادیه اروپا مطرح خواهم کرد.

تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر افزایش تحریم ها علیه کره شمالی در حالی است که وی پیشتر تصریح کرده بود: خواستار عاری سازی هسته ای به شکل کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت هستیم و این هدف غایی است که برای آن تلاش می کنیم. اگر صلح برای اهمیت دارد، اکنون زمان وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی با هماهنگی تمام دیگر طرفهای ذیربط است. این تنشها هیچ راه حل نظامی ندارد؛ هر گونه حمله ای می تواند بسادگی تشدید شود و به یک مناقشه گسترده تبدیل شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: مسیری که کره شمالی در پیش گرفته خطرناک و غیرمسئولانه و غیرقانونی است؛ آنان با آتش بازی می کنند و شعله های آن می تواند به سرعت به کل منطقه و جهان سرایت کند.

موگرینی ادامه داد: سئوال این است که چگونه می توانیم به تنش زدایی کمک کنیم و به هدف خود مبنی بر عاری سازی (شبه جزیره کره ) از سلاح هسته ای دست یابیم. این سئوال پاسخ آسانی ندارد، اما اعتقاد دارم که باید اتحادیه اروپا و قدرت های منطقه ای و کل جامعه بین المللی با عزم، دیپلماسی و اتحاد عمل کنند. اتحادیه اروپا از تحریم های جدید و شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی و اجرای فوری و کامل آنها حمایت می کند.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش هسته ای خود را بعد از نمایش بمبی هیدروژنی انجام داد. وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه هشدار داد که پیونگ یانگ ممکن است برای یک آزمایش موشکی دیگر آماده شود. اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به پیشنهاد آمریکا و چند کشور دیگر نشستی اضطراری در واکنش به آزمایش هسته ای کره شمالی برگزار کردند که در آن فقط بیانیه هایی در محکومیت این اقدام خوانده شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گذشته از ششمین آزمایش «موفقیت‌آمیز» بمب هسته ای این کشور خبر داده بود که به گفته این رسانه، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما دارد.

شورای امنیت سازمان ملل به موجب این اقدام به سرعت تشکیل جلسه اضطراری داد اما این جلسه، راه به جایی نبرد.

این شورا ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده بود که درآمدهای این کشور از محل صادرات را نزدیک به یک سوم کاهش می‌داد. آمریکا رای‌گیری در خصوص تحریم‌های جدید برضد کره شمالی در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) را خواستار شده است.

کره شمالی چندی پیش نیز موشکی را به سمت ژاپن شلیک کرده بود که از حریم هوایی این کشور گذشت و موجب وحشت ساکنان مناطق شمالی ژاپن شد.

۱۳۹۶/۶/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...