نسخه چاپی

عكسی كم‌نظیر از یك مراسم مذهبی

عكسی كه می‌بینید، از یك مراسم مذهبی مسیحیان در دهه 60 گرفته شده است. نكته جالب توجه در عكس این است شركت‌كنندگان در این مراسم، اسرای عراقی در جریان دفاع مقدس هستند و مراسم احتمالا در یكی از اردوگاه‌های نگهداری از اسرا برگزار شده است.

به گزارش نما، جهان‌نیوز با انتشار این عکس، نوشت: این عکس تاریخی یکی از اسناد نشان‌دهنده تفاوت میان برخورد ایران اسلامی با اسرای عراقی و عراقِ بعثی با اسرای ایرانی است. از میان ده‌ها هزار اسیر عراقی موجود در اردوگاه‌های ایرانی، درصد بسیار کمی را ارامنه و آشوریان تشکیل می‌دادند اما همین تعداد اندک هم برای انجام فرائض مذهبی خود از آزادی کامل برخوردار بودند و حتی مانند آنچه در عکس دیده می‌شود، امکانات لازم برای برگزاری آیین جمعی نیز در اختیارشان قرار می‌گرفت.

باید سلام و درود فرستاد به روح مطهر استاد "حاج محمدعلی نظران" (مسئول پرونده اسرای عراقی در ایران) که تمام برنامه‌ریزی‌ها و خدمات‌رسانی به اسرای عراقی، بر عهده آن انسان وارسته و اخلاق‌مدار بود و التزام او به اخلاق اسلامی در مواجهه با اسیران دشمن، باعث شد تعداد قابل توجهی از آنان، با توبه از مرام و مسلک حزب بعث، به سپاه بدر ملحق شوند.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...