نسخه چاپی

نقش مرجعیت در عزم عراقیها برای مقابله با داعش

كارشناسی نظامی عراقی تأكید كرد كه مرجعیت نقش مهمی در اعتماد مجدد مردم به ارتش در مبارزه با داعش ایفا كرد، و این كشور برای مبارزه با تروریست ها نیازی به مداخلۀ ائتلاف آمریكایی ندارد.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، "احمد المیالی" گفت: پس از آزادسازی منطقه جرف الصخر ارتش و نیروهای مردمی انگیزه بیشتری برای آزادسازی دیگر مناطق تحت تصرف داعش در استان دیالی پیدا کردند، و هم اکنون با عزم راسخ تر به سوی استان صلاح الدین پیشروی می کنند.
المیالی خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی در صدد پاکسازی کامل استان الانبار و مصمم به شکستن محاصره شهر هیت و منطقه عامریه ی فلوجه هستند.
وی افزود: آزادسازی منطقه مهم جرف الصخر نشان داد که ارتش و مردم می توانند بدون مداخله آمریکا و متحدانش پیروز از میدان جنگ بیرون بیایند. پیروزی ارتش در آزادسازی این منطقه همچنین ثابت کرد که حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش بی فایده است و این حملات نمایشی است.
این کارشناس عراقی اعلام کرد: آمریکا و متحدانش تاکنون به اعضا و مواضع داعش حمله نکرده اند، بلکه فقط مواضعی را که داعش دیگر از آن استفاده نمی کند، هدف گرفته اند.
المیالی گفت: مردم و دولت به ارتش و نیروهای مردمی در سرکوب داعش اعتماد دارند و می دانند که اگر زمینه فراهم شود، ارتش با کمک عشایر و داوطلبان می تواند این گروه تروریستی را سرکوب کند.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد کردن به ائتلاف آمریکایی برای سرکوب داعش بی فایده است. ارتش و مردم می توانند با همکاری یکدیگر استان های الانبار و نینوا را از تروریست ها پاکسازی کنند.
این کارشناس نظامی عراقی افزود: هدف آمریکا و متحدانش سرکوب داعش و آزادسازی استان های عراق از تصرف این گروه تروریستی نیست، بلکه آنان به دنبال تامین منافع خود هستند.
وی تأکید کرد: رهنمودهای مرجعیت نجف اشرف باعث تقویت روحیه و راسخ تر شدن عزم ارتش و مردم برای ایستادگی و پایداری در برابر داعش شده است.

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...