نسخه چاپی

ادعای اسرائیل درباره سانتریفیوژ‌های ایران

یك مقام اسرائیلی بی‌نام در گفت‌وگو با پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل مدعی شد واشنگتن در برابر خواسته‌های ایران عقب‌نشینی كرده و اكنون شمار سانتریفیوژ‌های مورد پذیرش آمریكا، در حال افزایش است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام اسرائیلی بی‌نام در گفت‌وگو با پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل مدعی شده است که واشنگتن در برابر خواسته‌های ایران عقب‌نشینی کرده و اکنون شمار سانتریفیوژ‌های مورد پذیرش آمریکا، در حال افزایش است.

این مقام اسرائیلی در ادامه مدعی شد، توافق میان ایران و آمریکا یا تمدید مذاکرات درباره ظرفیت‌های هسته‌ای ایران هر دو گزینه‌های وحشتناکی هستند که خاورمیانه را بیشتر بی‌ثبات می‌سازند و به جمهوری اسلامی امکان می‌دهند با آرامش نسبی سلاح هسته‌ای تولید کند.

وی اظهار داشت: «در طول مذاکرات هسته‌ای آمریکا بارها در برابر درخواست‌های ایران تسلیم شده در حالی که ایرانی‌ها از مواضع اولیه خود عقب‌نشینی نکرده‌اند».

این مقام اسرائیلی با بیان اینکه «توافق میان ایران و ۱+۵ توافق بدی خواهد بود»، گفت، «تعداد سانتریفیوژهایی که آمریکا با آن موافقت کرده در حال افزایش است. در حال حاضر، صحبت از ۵ هزار سانتریفیوژ است در حالی که ایرانی‌ها برای اهداف غیرنظامی به این تعداد نیاز ندارند».

وی در ادامه مدعی شد، ایران آزمایشات هسته‌ای در تاسیسات نظامی پارچین انجام داده است؛ تاسیساتی که به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته است در حالی که آژانس بارها درخواست کرده از آن بازدید کند.

این مقام صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غیر از برنامه‌های تسلیحاتی، پروژه موشک‌های دوربرد ایران نیز برای مذاکره مطرح نشده‌‌اند، گفت: « آمریکا مایل است روابط خود با جمهوری اسلامی را بهبود ببخشد تا به حل سایر مسائل منطقه‌ای کمک کند. در واقع، دولت آمریکا ایران را به عنوان محوری برای حل درگیری‌ها در افغانستان، عراق، سوریه و یمن تلقی می‌کند در حالی که ایران در نزاع‌هایی که در این کشورها به پا می‌شود، دخیل است». وی مدعی شد، مشکل ایرانی‌ها یادآور فیلم چارلی چاپلین است؛ آن فیلمی که او در آن پسر خود را می‌فرستد تا شیشه‌ها را بشکند تا او بتواند آنها را تعمیر کند.

به ادعای این مقام اسرائیلی، به تعویق انداختن مذاکرات با ایران به این کشور فرصت می‌دهد تا پروژه هسته‌ای خود را گسترش دهد. او با بیان این ادعا، افزود: « ما مراقب اوضاع هستیم. می‌بینیم که ایران اکنون کجاست و خط قرمزی که در گذشته مشخص شد، کجا بود. ۲۴۰ کیلوگرم اورانیوم تا ۲۰ درصد غنی‌ شد. ایرانی‌ها تا اندازه‌ای عقب‌نشینی کرده‌اند اما اکنون آنها یک سال با ساخت بمب فاصله دارند نه یک دهه و ما نگرانیم آنها از کاهش تحریم جامعه بین‌المللی بهره بگیرند تا اقتصاد خود را احیا کنند. در این صورت، غرب هیچ ابزاری برای تهدید ایران ندارد».

۱۳۹۳/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...