نسخه چاپی

عربستان نگران انقلاب شیعی دیگر در منطقه است

عکس خبري -عربستان نگران انقلاب شيعي ديگر در منطقه است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله تروریستی به مراسم عزاداری عاشورای حسینی در شهر أحسا در شرق عربستان گفت: این اقدامات ناشی از نگرانی امریكا و متحدانش از انقلاب شیعی دیگر در منطقه است.

به گزارش نما، عبدالکریم جمیری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فشار به شیعیان در کشورهای منطقه بسیار افزایش یافته است؛ دو خبر حکم اعدام شیخ النمر و حمله تروریستی به عزاداران امام حسین(ع) در شرق عربستان نشان دهنده نگرانی این کشور نسبت به فعالیت‌های شیعیان است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی شیعی در منطقه و ضربه‌ای که امریکا و متحدانش از این انقلاب خورده‌اند آن ها را نسبت به تحرکات شیعی در منطقه حساس کرده است.

جمیری با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای مسلمان و شکست های امریکا و متحدانش در لبنان و غزه گفت: در سال های اخیر اوضاع منطقه چندان به سود نظام سلطه نبوده است و شاهد تحولات عمیقی در کشورهای اسلامی منطقه و شمال آفریقا بوده‌ایم.

وی افزود: همین مسئله باعث شده است که این کشورها برای عادی سازی شرایط منطقه و تغییر وضعیت با استفاده از ابزار رسانه‌ای از یکسو و قدرت فیزیکی از سوی دیگر اقدام کنند.

نماینده مردم بوشهر با اشاره به کشتار مردم عزادار در عربستان گفت: ضربه ای که امریکا و متحدانش از اسلام و انقلاب ایران خورده اند آن قدر برایشان سنگین بود که دیگر نمی‌خواهند شاهد تکرار آن باشند. آن ها می خواهند با این کشتار فضایی را ایجاد کنند که روحیه مقابله با استکبار و ظلم ستیزی را محو کنند.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در خاتمه گفت: با این حال حق طلبی و عدالت خواهی حرکتی الهی و فطری است و از درون می جوشد، لذا هرگز خاموش نخواهد شد و تحت تاثیر این فشارها قرار نخواهد گرفت.

گفتنی است سه فرد مسلح شب عاشورا به سوی عزاداران امام حسین (ع) در روستای الدالوله در استان الاحساء در شرق عربستان تیراندازی کردند که بر اثر این تیراندازی هفت نفر از عزاداران شهید و نه نفر زخمی شدند

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...