نسخه چاپی

تظاهرات ضد دولتی در لندن

هزاران معترض به سیاست ریاضتی و سرمایه داری دولت انگلیس و نقض حریم خصوصی مردم، چهارشنبه شب تظاهرات گسترده ای برگزار كردند كه در نهایت به خشونت منجر شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پلیس لندن تائید کرد که در جریان این تظاهرات، میان افراد تظاهرکننده که شمار زیادی از آنان ماسک بر چهره داشتند و نیروهای ضد شورش درگیری صورت گرفته است.

یک سخنگوی پلیس لندن شامگاه چهارشنبه گفت: درجریان این تظاهرات که سبب بروز هرج و مرج در قلب پایتخت انگلیس شد، ۹ نفر دستگیر شده است.

این تظاهرات که به گفته منابع محلی، هزاران تن در آن شرکت داشتند، سبب ایجاد اغتشاش و بسته شدن خیابان های متنهی به کاخ باکینگهام و پارلمان انگلیس شد. این مناطق از نقاط اصلی گردشگری در لندن هستند.

صدها نیروی پلیس ضد شورش تلاش داشتند افراد تظاهرکننده را که در میدان 'ترافالگارو' در نزدیکی کاخ باکینگهام و پارلمان انگلیس و نیز ساختمان اصلی بی.بی.سی تجمع و آتش روشن کرده بودند، متفرق سازند.

پلیس لندن که چهارشنبه شب برای کنترل معترضان، اقدام به بستن شماری از خیابان های مرکزی لندن کرده بود، مدعی شده که پیش از برگزاری این تجمع می خواسته 'برای تامین امنیت معترضان' با آنها ارتباط برقرار کند اما در این خصوص 'موفقیتی' نداشته است.

به گزارش منابع محلی، گروه موسوم به 'ناشناس' و برخی از گروه های چپ گرا و ضد سرمایه داری و آنارشیست، این تظاهرات را که علاوه بر انگلیس در شمار زیادی از شهرهای جهان برگزار شد، سازماندهی کرده بودند.

تظاهرکنندگان به نابرابری و عدم عدالت اقتصادی، سیاست های ریاضتی دولت های غربی، نقض حقوق بشر و شنود گسترده ارتباطات تلفنی و اینترنتی اعتراض دارند.

گروه 'ناشناس' پیش از این نیز حرکت های اعتراضی مشابهی را در برخی از کشورهای سازماندهی کرده است.

۱۳۹۳/۸/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...