نسخه چاپی

اعزام 1500 نیروی نظامی امریكا به عراق

عکس خبري -اعزام 1500 نيروي نظامي امريکا  به عراق

كاخ سفید ساعتی پس از گزارش رویترز مبنی بر تصمیم آمریكا برای اعزام نیروهای بیشتر به عراق، گزارش داد كه «باراك اوباما» با اعزام 1500 نیروی دیگر به عراق موافقت كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاخ سفید روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با اعزام 1500 نیروی نظامی دیگر به عراق موافقت کرده است.

ساعتی قبل هم خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی این خبر را منتشر کرده و نوشته بود (اینجا) که واشنگتن قصد دارد نیروهای خود در عراق را دو برابر کند.

در بیانیه واشنگتن تصریح شده است که نیروهای اعزامی به عراق، در نبرد مشارکت نداشته و تنها نقش مشاوره‌ای و آموزشی خواهند داشت. این نیروها قرار است در خارج از اربیل و بغداد، دو مرکز «عملیات مشاوره و کمک» به نیروهای عراق ایجاد کنند.

پنتاگون هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نیروها قرار است مراکزی در جنوب، شمال و غرب عراق ایجاد کرده و 12 یگان عراقی، از جمله 9 یگان ارتش و 3 یگان پیشمرگه را آموزش دهند.

مکان‌یابی این محل‌ها آغاز شده و قرار است تا چند هفته آینده موقعیت قطعی آن‌ها مشخص شود. 1500 نیروی جدید نیز ظرف «ماه‌‌های آینده» به عراق اعزام می‌شوند. آمریکا در حال حاضر 1400 نیرو در عراق دارد.

همزمان کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره خواسته است تا با تخصیص 5.6 میلیارد دلار دیگر برای «تضعیف و نهایتا نابودی» داعش موافقت کند. اوباما دو روز قبل اعلام کرد که قصد دارد از کنگره درخواست بودجه کند. کنگره از دو ماه دیگر تحت کنترل کامل جمهوری‌خواهان درمی‌آید.

۱۳۹۳/۸/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...