نسخه چاپی

در محیط كار شاداب باشید

گاهی اوقات ایجاد شادابی در محیط كار، دشوار است. ایرادها و سرزنش های مدیران به دلیل تاخیر در كارها یا نحوه رفتار همكاران و یا حتی طرز نگرش منفی خودتان، مانعی جدی در مسیر شادابی است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین،واقعيت اين است که دستيابي به شادابي يا دست کم خرسندي، خيلي مشکل نيست؛ اگر که به توصيه هاي زير توجه کنيد:

سعي کنيد خوشبين باشد.

خوش بيني، داشتن نگاه مثبت و اميدواريحتي در بدترين شرايط است. خوش بيني قابل يادگيري است. گاهي اوقات تظاهر به خوش بيني، موجب تقويت و رشد آن مي شود. خوش بيني نوعي تصميم گيري است که کمک مي کند از شغل خود راضي باشيد.

نگرش خود را تغيير دهيد.

علت نارضايتي بسياري از کارکنان، نگرش منفي آنان به کار است. اين افراد هميشه درگير يک جنگ هستند که آيا عضو موثري براي سازمان محسوب مي شوند يا خير؟ با اين ذهنيت که عضو مفيدي براي سازمان هستيد، حس غرور خود را تقويت کنيد.

قدرشناس شغل خود باشيد.

زندگي شما از طريق شغل تامين مي شود. اگر بيکار بوديد نمي توانستيد نيازهاي زندگي را برطرف کنيد، بنابراين بايد از شغل خود سپاسگزار باشيد.

انتقاد از خود را کنار بگذاريد.

بسياري از افراد وقتي مرتکب خطايي مي شوند، احساس گناه و شرمساري مي کنند. به جاي تاسف، سعي کنيد از اين خطا در بهبود و رشد، درس بگيريد. انتقاد از خود را کنار بگذاريد و سعي کنيد خودتان را به دليل دستيابي به موفقيت هايي هرچند جزئي تحسين نماييد.

با همکارانتان با نرمش و گذشت رفتار کنيد.

گذشت در هر شرايطي به ويژه در مورد افرادي که همه روزه آنان را مي بينيم دشوار است. اگر کسي شما را آزرده خاطر يا نارحت کرد او را ببخشيد؛ چرا که کينه ورزي بر سلامت جسم و روان، اثر منفي مي گذارد.

از خودتان حمايت کنيد.

انسان وقتي زير فشار رواني و انتقاد ديگران است به ندرت مي تواند شاد باشد. بيشتر افراد ترجيح مي دهند که در چنين شرايطي به جاي مقابله به مثل، سکوت کنند يا اتاق را ترک کنند؛ اما شما چنين کاري را نکنيد. اجازه ندهيد فشار و تنش عصبي و انتقادها، نااميدتان کند. محکم بايستيد و از خودتان حمايت کنيد. اين اقدام موجب تقويت اعتماد به نفس مي شود.

شايعه سازي نکنيد.

شايعه؛ اعتماد به نفس، روابط و اتحاد را از بين مي برد و در عوض کينه و خصومت و بدبيني را به وجود مي آورد و مي تواند بهره وري را کاهش دهد. شايعه هيچ وقت جنبه مثبتي ندارد. افراد وقتي شايعه مي سازند نمي دانند اين رفتار چه عواقبي به دنبال دارد. اگر مي خواهيد درباره شما شايعه سازي نکنند، اجازه ندهيد که براي ديگران شايعه بسازند.

صميمي باشيد.

اين يک واقعيت است که کار وقتي جذاب تر مي شود که همکاران خود را دوست داشته باشيد. وقتي با ديگران رفتاري دوستانه و مسالمت آميز داشته باشيد، محيطي همراه با محبت و صميميت به وجود مي آوريد.

انتظار تغيير داشته باشيد و خود را براي آن آماده کنيد.

کارکنان بيشتر از هر زمان ديگري در معرض تغييرها قرار دارند. اين تغييرها شامل سازگاري با خط مشي ها و رويه ها و فناوري هاي جديد است. وقتي تغييرها رخ مي دهد، افراد به لحاظ مسئوليت پذيري و توسعه فناوري جديد، احساس خطر مي کنند. همواره به ياد داشته باشيد که شادماني در محيط کار نيازمند تلاش هاي مستمر است. شما نمي توانيد نظاره گر افراد باشد و هيچ کاري نکنيد فقط با آرزوي شادي، انتظار رخ دادن آن را داشته باشيد.

رضايتمندي و شادابي در محيط کار، نيازمند برداشتن گام هاي اساسي است که روزانه بايد انجام دهيد. شادماني را بايد ايجاد و سپس آن را حفظ کرد. با تلاش اگاهانه و با استفاده از اين روش ها به سادگي مي توانيد شادي را در محيط کار خود به ارمغان آوريد.

۱۳۹۳/۸/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...