نسخه چاپی

ویروسی كه محصولات اپل را نشانه گرفته است

محصولات كمپانی اپل مانند اسمارت فون‌ها، آی‌پد و آی‌مك مورد حمله بدافزار جدیدی قرار گرفته‌اند كه تنها محصولات اپل را مورد حمله قرار داده و مسئولان اپل را با مشكلات زیادی مواجه كرده‌ است.

به گزارش نما به نقل از مهر، اپل را می توان جزو اولین و پرطرفدارترین برندهای تکنولوژی و فناوری دانست که کاربران بسیاری را به خود اختصاص داده است. یکی از علت هایی که کاربران بیشماری اپل را به عنوان برند برتر انتخاب کرده اند، خدمات و سیستم عامل های متفاوتی است که در محصولات این کمپانی نصب می شوند. زیرا محصولات اپل به نسبت سایر کمپانی ها کمتر دچار مشکلات سخت افزاری یا ویروس ها و ... می شوند. اما اخیرا اخبار متفاوتی منتشر شده و از حمله ویروس یا بدافزار جدیدی خبر داده اند که به تمامی محصولات اپل از جمله اسمارت فون، آی پد، آی مک، لپ تاپ و .. را مورد هدف قرار می دهد.

تیم امنیتی اپل به جستجوی علت این بدافزار پرداخته و در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که یک بانک نرم افزار چینی مخصوص سیستم IOS باعث انتشار این ویروس جدید شده است. کاربران محصولات اپل پس از دانلود مطالب یا برنامه های مختلف از این بانک نرم افزار چینی مبتلا به ویروس جدید شده اند. به همین دلیل تیم امنیتی اپل تمامی مسیرهای منتهی به این بانک نرم افزار چینی را به روی کاربران چینی بسته اند تا کاربران بیشتری آلوده این ویروس نشوند. پس از اتصال دستگاه های اپل به سایر محصولات این کمپانی نیز ویروس با کمک یو اس بی منتقل می شود. این ویروس جدید " WireLurker" نام داشته و همانند اسب تروی عمل کرده و ورود یک ویروس کوچک به معنای انهدام است.

تیم امنیتی اپل در خبری اعلام کرد، این بدافزار در App Store اپل وجود ندارد و شایعاتی که مبنی بر نشستن این بدافزار روی اپل استور منتشر شده اند، حقیقت ندارند.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...