نسخه چاپی

توصیه كمیسیون امنیت به آمانو

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس درباره گزارش اخیر آژانس با بیان اینكه آمانو نمی‌تواند با این گزارش‌ها، پروژه فشار بر ایران را دنبال كرده و امتیاز بگیرد، به مدیركل آژانس توصیه كرد وارد این بازی‌ها نشده و به مسائل فنی بیشتر توجه كند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: هر زمان که به موعد مذاکرات ایران و ۱+۵ نزدیک می‌شویم، گزارشاتی از این دست از سوی آژانس منتشر می‌شود.

وی افزود: این رویکرد نشان می‌دهد که یوکیو آمانو مدیرکل آژانس، بیشتر از آنکه به مسائل فنی برنامه هسته‌ای ایران توجه کند، پرداختن به مسائل سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه طی چند سال گذشته بیش از آنکه شاهد گزارش فنی باشیم، بیانیه آژانس درباره برنامه هسته‌ای کشورمان را ملاحظه کرده‌ایم و این گزارشات شبیه بیانیه است، اظهار داشت: این بیانیه‌ها تاثیری بر رفتار جمهوری اسلامی در مسیر رسیدن به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نخواهد داشت و آمانو نمی‌تواند با این گزارش‌ها، پروژه فشار بر ایران را دنبال کند و امتیاز بگیرد.

آصفری با ذکر این نکته که بهتر است آمانو وارد این بازی‌ها نشده و به مسائل فنی بیشتر توجه کند، یادآور شد: آمانو طوری رفتار می‌کند که جایگاه آژانس را زیر سؤال می‌برد.

وی به آمانو توصیه کرد که موضع بی طرفانه داشته باشد تا کشورهای عضو آژانس اعتمادشان را از دست ندهند.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...