نسخه چاپی

حجاب زنان نیویوركی بحث داغ این روزهای كاربران شبكه‌های اجتماعی

عکس خبري - حجاب زنان نيويوركي بحث داغ اين روزهاي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي

هر روز بر تعداد كسانی كه ویدئو «۱۰ ساعت پیاده‌روی در نیویورك با حجاب و بدون حجاب» را در شبكه‌های اجتماعی می‌بینند اضافه می‌شود. تنها این ویدئو در صفحه روز جهانی حجاب ۱۰۰ هزار بار انتشار مجدد شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، هر روز بر تعداد کسانی که ویدئو «10 ساعت پیاده‌روی در نیویورک با حجاب و بدون حجاب» را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند اضافه می‌شود.در این ویدئو یک خانم جوان دو پیاده روی 5 ساعته در منهتن نیویورک دارد. او یکبار با حجاب و بار دیگر بدون حجاب در شهر قدم می‌زند. نتیجه این پیاده‌روی قابل توجه است. وقتی او بی حجاب است مورد اذیت قرار می‌گیرد اما وقتی حجاب دارد کسی با او این رفتار را ندارد.

تنها این ویدئو در صفحه روز جهانی حجاب 100 هزار بار انتشار مجدد شده است و نظرات فراوانی پیرامون آن داده شده است. نظراتی که این روزها بحث در مورد حجاب را در شبکه‌های اجتماعی داغ کرده است.

رودین عبدالقادر، زنی مصر در صفحه روز ملی حجاب نوشته: این ویدئو عالی است اما ممکن است یک پیام اشتباه را به مخاطب ارائه دهد. زنان مسلمان برای جلوگیری از آزار و اذیت از حجاب استفاده نمی‌کنند. ما به خاطر اینکه چند مرد نمی‌توانند خود را کنترل کنند حجاب به سرمان نمی‌کنیم. ما این پوشش را به این خاطر انتخاب کردیم زیرا خداوند در قرآن بر روی آن تاکید کرده است. حفاظت از آزار و اذیت‌ها تنها یک جایزه برای باحجابان است. من بخاطر مردها حجاب ندارم بلکه بخاطر خدا حجاب دارم.

آیدا المسلخی از آمریکا نوشته:‌ زنان که حجاب دارند مورد آزار و اذیت تمام وقت هستند. این ویدئو هیچ چیزی را ثابت کند. مشکل این است که زنان چه می پوشند. مشکل مردانی هستند که هر چیز ساده لوحانه‌ای که به ذهنشان می‌آید را می‌گویند. کار زنان کنترل نگاه مردان نیست. مردان باید نگاه خود را کنترل کنند.

عدیل ساعد در نظری نوشته: در عربستان همان چادر را به سر داشته باشد اما هنوز مورد آزار و اذیت قرار بگیرد. این نشان می دهد که لباس زنان تنها مشکل نیست، نگاه مردان هم است. ما مردان حیوان نیستیم ما می‌توانیم خود را کنترل کنیم.

رابی لارنس از هند نوشته: من یک مسلمان نیستم. با این حال من فکر می کنم این یک نمونه شگفت انگیز است که نشان می‌دهد پوشش هرکس چگونه تعیین می‌کند که مردم با او ارتباط برقرار کنند. زنانی که می‌خواهند دور از آزار دیگران زندگی کنند نیاز خود به پوشش مناسب را درک می‌کنند و آن را انتخاب می‌کنند. اگر این کار را نکنند باید منتظر حرف‌ها و آزارهای کلامی در خیابان باشند.

فیلیپ هین هم در نظری نوشته است: این فیلم قرار است به ما چه بگوید؟ که زنان باید حجاب داشته باشند تا توسط (برخی از) مردان مورد آزار و اذیت قرار نگیرند؟ زنان موجودات مستقلی هستند که می توانند برای خود تصمیم بگیرند که چه می خواهند بپوشند. من مفهوم ضمنی این فیلم که حجاب را برای یک زن بهتر می‌داند دوست ندارم.

شاهد چودهاری نوشته است: این یک آزمون و تجربه اجتماعی است. زنان مسلمانی که می‌خواهند متواضع باشند و در آرامش زندگی کنند، لباسی مانند مریم مقدس می‌پوشند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مردان و زنان می‌خواهند از آن لذت ببرند و در آرامش باشند. برای همین انسان‌ها باید در زندگی انضباط داشته باشند و از قوانین طبیعت پیروی کنند.

در این صفحه افراد زیادی هم هستند که به دادن آمارهای مختلف در مورد تجاوزات جنسی در کشورهای مختلف می‌پردازند و بر پایه این آمارها نظراتشان را بیان می‌کنند. از بین آمارهای داده شده برخی بدون سند و مدرک هستند و برخی به سازمان‌های جهانی استناد کرده‌اند/ طبق آماری که دفتر مواد مخدر و جرم و جنایت سازمان ملل متحد منتشر کرده است کشور سوئد همه ساله رتبه اول را در جدول درصد خشنونت‌های جنسی جامعه به خود اختصاص داده است. البته در این لیست تعداد تجاوزات در ایالات متحده آمریکا گزارش داده نشده است. همچنین باوجود اینکه تعداد تجاوزات جنسی در کشور انگلیس در این لیست بسیار بالاست و حدود 45 تا 50 هزار نفر در سال‌های مختلف گزارش شده است اما در قسمت درصد‌ها هیچ آماری از این کشور درج نشده است. در این لیست علاوه بر هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است آلمان، انگلیس و فرانسه هم دارای تعداد بالایی از تجاوزات جنسی گزارش شده هستند.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...