نسخه چاپی

آمادگی لهستان برای ارائه خدمات بانكی به تجار ایرانی

رئیس مركز روابط بین‌الملل لهستان با ابراز امیدواری نسبت به رفع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، از آمادگی ورشو برای ارائه خدمات بانكی به تجار ایرانی و سرمایه‌گذاری مشترك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مایگو رزاتا بونیکو فسکا» رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان امروز -یکشنبه- در همایش بزرگداشت 540 سال روابط دیپلماتیک بین ایران و لهستان در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لهستان گفت: لهستان خود را آماده رقابت با غرب در محصولات و صادرات کالاها کرده و قیمت معقول اجناس لهستانی و کیفیت برتر آنها موجب شده تا کشور ما در زمینه تجارت با کلیه اعضای اتحادیه اروپا و خارج از آن، سرمایه‌گذاری فراوانی کند.

وی تصریح کرد: آلمان یکی از شرکای بزرگ تجاری لهستان است و 25 درصد محصولات تولیدی کشور ما را خریداری می‌کند که این امر نشانه کیفیت اجناس لهستانی است.

بونیکو فسکا با تاکید بر اینکه رویکرد ما مبتنی بر اقتصاد و تجارت است، خاطرنشان کرد: با اینکه اتحادیه اروپا دچار مشکلات اقتصادی است، ولی لهستان درهای تجارت خود را بر روی کشورهای دیگر باز کرده، ضمن اینکه وجود جاده ابریشم و اشتراکات فرهنگی مشترک باعث شده تا لهستان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون ارزش زیادی را برای ایرانیان قائل شود و رابطه با ایران برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان گفت: امیدواریم تا سوم آذر تحریم‌های غرب علیه ایران برطرف و مشکلات رفع شود، ضمن اینکه به دنبال ارائه خدمات بانکی و سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌های لهستانی برای تجار ایرانی هستیم.

وی در پایان افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل وضعیت فعلی بازار نفت به دنبال گسترده و متنوع کردن اقتصاد و تجارت خود است و این امر مطلوب تجار لهستانی نیز می‌باشد.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...