نسخه چاپی

واكنش تند اسرائیل به احتمال توافق هسته‌ای

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل همزمان با آغاز مذاكرات سه جانبه ظریف ، كری و اشتون در عمان اعلام كرد ، اسراییل توافقی را كه اجازه دهد ایران بخش بزرگی از قابلیت های هسته ای خود را حفظ كند، نخواهد پذیرفت.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل همزمان با آغاز مذاکرات سه جانبه ظریف ، کری و اشتون در عمان اعلام کرد ، اسراییل توافقی را که اجازه دهد ایران بخش بزرگی از قابلیت های هسته ای خود را حفظ کند، نخواهد پذیرفت.

روزنامه "هاآرتص" نوشت: نتانیاهو که در جلسه هفتگی کابینه اسراییل در شهر قدس سخن می گفت با اشاره به مذاکرات جاری بین ایران و گروه 1+5 ، گفت:" جامعه جهانی هم اکنون در برابر یک انتخاب ساده قرار گرفته است: یا تسلیم خواست های ایران شود که این مساله نه تنها برای اسراییل بلکه خطری برای جهان خواهد بود، یا اینکه محکم روی مساله از بین بردن توانایی ساخت بمب هسته ای ایران، بایستد."

ادعاهای رژیم اسراییل درباره تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای در حالی است که رژیم تل آویو خود صدها موشک هسته ای در اختیار دارد. ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر حق خود مبنی بر دست یابی به فناوری صلح امیز هسته ای پای می فشارد.

نتانیاهو در ادامه افزود:" اسراییل هرگز با توافقی که ایران را در آستانه اتمی شدن نگه دارد، موافقت نخواهد کرد این خطری برای همه ما خواهد بود."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت:" با ایرانی این چنین که توسط حکومتی اداره می شود که خواستار حذف و نابودی ماست، ما باید اطمینان حاصل کنیم که حکومت ایران توانایی ساخت سلاح در یک دوره زمانی کوتاه را نداشته باشد."

گفتنی است مقامات اسراییل هفته گذشته هیاتی بلند پایه امنیتی را رهسپار واشنگتن کردند تا در آستانه دور جدید مذاکرات 1+5 با ایران، از چند و چون مذاکرات با ایران و مواضع آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای با ایران کسب اطلاع کنند.

رژیم اسراییل خواستار برچیده شدن کامل تاسیسات هسته ای و برنامه چرخه سوخت ایران است و این در حالی است که همه اعضای گروه 1+5 که در یک سال گذشته با ایران در قالب دور جدید مذاکرات هسته ای مذاکره کرده اند، این خواسته را غیر منطقی و غیر عملی می دانند و محتوای مذاکرات هم اکنون با پذیرش حق غنی سازی ایران بر سر چند و چون و میزان و کیفیت غنی سازی ایران است.

۱۳۹۳/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...