نسخه چاپی

داعش در پاكستان نفوذ ندارد

نخست‌وزیر پاكستان در فرودگاه برلین گفت: خبرهای مربوط به نفوذ داعش در پاكستان بی‌پایه و اساس است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان در جمع رسانه‌ها در فرودگاه برلین اظهار داشت: داعش در پاکستان هیچ نفوذی ندارد و خبرهای منتشر شده در این زمینه بی‌ پایه و اساس می‌باشد.

نخست وزیر پاکستان به دعوت آنجلا مرکل صدراعظم آلمان برای سفری 2 روزه راهی این کشور شده و بعد از آن قرار است به لندن برود.

شریف در ادامه گفت: اگر برخی افراد در پاکستان از داعش حمایت می‌کنند این موضوع چندان اهمیتی ندارد زیرا حامیان این گروه توانایی برپایی حکومت اسلامی بر اساس خواسته‌های داعش را ندارند.

وی افزود: نظام فعلی پاکستان بسیار مستحکم و منظم است و گروهی مانند داعش نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

نواز شریف بیان کرد: پاکستان از هیچ گروهی در افغانستان حمایت نمی‌کند و ثبات در این کشور از هر لحاظ به نفع اسلام‌آباد می‌باشد بنابراین به دنبال آرامش و امنیت در این کشور هستیم نه چیز دیگر.

وی افزود: متهم کردن پاکستان به حمایت از شبه‌نظامیان در افغانستان یک اتهام بی‌اساس است.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: از تقاضای اشرف غنی برای کمک جهت مذاکره با طالبان استقبال می‌کند و کشورش حاضر است با تمام توان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان ایفای نقش کند.

وی افزود: ارتش پاکستان برای ریشه‌کن کردن تروریسم در حال جنگ با شبه‌نظامیان وزیرستان شمالی است و تا زمانی که تمام مخفی‌گاه‌های تروریست‌ها از کشور برچیده نشود این جنگ ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان قرار است 13 نوامبر برای شرکت در کنفرانس انرژی راهی لندن شود.

شریف تأکید کرد: سعی دارد پاکستان را از نظر اقتصادی مستحکم کند و هدف از سفرهای خارجی نیز در همین خصوص انجام می‌شود.

علت اینکه بیشتر خبرنگاران درباره داعش از نواز شریف سوأل کردند این است که رسانه‌های پاکستانی به تازگی اخباری در زمینه گسترش فعالیت داعش در این کشور منتشر کرده بودند.

خبرهای مربوط به گسترش فعالیت داعش در پاکستان بعد از اعلام وفاداری شاهد‌‌الله‌شاهد سخنگوی سابق طالبان پاکستان به ابوبکر‌ بغدادی منتشر شد.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...