نسخه چاپی

دیدار سفیر جدید شیلی با روحانی

رئیس‌جمهور در دیدار سفیر جدید شیلی در تهران گفت: اراده سیاسی دولت‌های ایران و شیلی در راستای حركت روبه‌رشد زمینه‌های علمی و اقتصادی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از دریافت استوارنامه "کریستین باروس ملت" سفیر جدید شیلی جایگاه و نقش کشورهای آمریکای لاتین را در مسائل جهانی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان روابط مستحکم و خوب با کشورهای این منطقه از جمله شیلی است.

وی افزود: شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل اقتضا می‌کند که کشورها برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و حل مسائل امنیتی با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه در خصوص مسائل جهانی اهداف مشترکی دارند و می‌توانند در مجامع بین‌المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی ضمن استقبال از تصمیم دولت شیلی برای تأسیس سفارت در تهران، گفت: بدون تردید اراده سیاسی دولت‌های دو کشور در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و علمی است و با توجه به حُسن سابقه‌ای که ملت‌های دو کشور از یکدیگر دارند می‌توان شاهد حرکت رو به رشدی در این زمینه‌ها بود.

همچنین در ادامه، "کریستین باروس ملت" سفیر جدید اکرودیته شیلی در تهران نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهوری کشورش به روحانی، عزم و اراده سانتیاگو برای گسترش روابط فی مابین را یادآور شد و گفت: در دوران مسئولیت جدیدش، تمام مساعی خود را برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه به کار خواهد بست.

وی با اشاره به برنامه کشورش برای راه‌اندازی سفارت در تهران، از برگزاری جلسات مشورتی میان مسئولان وزارتخانه‌های دو کشور خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور شیلی خواهان ایجاد روابط مستحکم میان تهران – سانتیاگو است.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...