نسخه چاپی

تفاوت عجیب استقلال و پرسپولیس در داربی

آبی‌ها را چون امروز برخوردار از بازیكنان نامی‌تر می‌بینند برنده دربی متفاوت عجیب تركیب قلعه نویی و درخشان در دربیی‌دانند و ایضا با این تحلیل‌ها پیرامون قلعه‌نویی هم پس از این برد آرام‌تر خواهد شد

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، درحالی که تجسس در آن ترکیبی که استقلال در دربی هفتاد و نهم مقابل حریف سنتی‌اش می‌گمارد نشان می‌دهد پنج یا شش بازیکن ترکیب اصلی در دربی سابقه بازی ندارند که این وضعیت به لحاظ روانی برای پرسپولیس بار مثبتی به همراه خواهد داشت و هم زحمت امیر قلعه‌نویی را در راستای آماده ساختن ذهنی بازیکنانی که در دربی بازی نکرده‌اند، بیشتر می‌کند.


در ترکیبی که حمید درخشان مقابل استقلال می‌گمارد، با این فرض که بازیکنانش تا روز دربی مصدوم نشوند تنها 2 بازیکن را مشاهده می‌کنیم که تجربه بازی در دربی را ندارند. حسن پنهان تیم درخشان که از نظرها پنهان مانده همین است؛ برخورداری از بازیکنانی که تجربه دربی داشته‌اند. در ترکیب پرسپولیس تنها مایکل اومانیا و مهدی طارمی را می‌بینیم که تجربه دربی ندارند اما این اسامی: «نیلسون، بنگر، نورمحمدی، خانزاده، حسینی، حقیقی، نوری و نوروزی» همگی تجربه دربی را داشته‌اند درحالی که اگر ترکیب استقلال را بدون بیک‌زاده و قاضی در نظر بگیریم پنج بازیکن این تیم در دربی حضور نداشته‌اند. احتمالا استقلال در دربی با این ترکیب به میدان می‌رود: «فروزان، صادقی، عمران‌زاده، فخرالدینی، کریمی، حیدری، تیموریان، ابراهیمی، نوری (خرسندنیا)، ‌برهانی و شهبازاده.»

در این ترکیب دست کم پنج و دست بالا شش بازیکن در دربی بازی نکرده‌اند. ضمن اینکه اگر برای مگویان نیز شانس بازی در نظر بگیریم این بازیکن هم تجربه بازی در دربی را نداشته است که این وضعیت می‌تواند برای پرسپولیس خوشایند باشد. آنچه نباید تا برگزاری این بازی فوق حساس از سرلوحه برنامه مربیان استقلال خارج شود به روزرسانی بازیکنانی است که تجربه بازی در دربی را ندارند. کادرفنی استقلال با انبوهی بازیکن دربی ندیده مواجه است که باید تا دربی مختصات این بازی را برای آنها ترسیم کرده و با شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری این دست بازیکنان را لااقل به لحاظ ذهنی با دربی آشنا سازد.

تکمله: شاید هاشم بیک‌زاده با تلاش پزشکان استقلال به دربی برسد که در این شرایط از تعداد دربی ندیده‌های استقلال کم می‌شود. رسیدن بیک‌زاده منوط به تاییدیه پزشکان است. بازیکنی که اکنون شرایط مطلوبی ندارد و با نوعی پیچیدگی در سلامتش روبه‌رو است.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...