نسخه چاپی

آلودگی هوا چند تهرانی را به كشتن داد؟

مدیرعامل ستاد مركز معاینه فنی خودرو گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مشكوك به آلایندگی هوا در شهر تهران جان خود را از دست دادند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی‌ آذروش با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در نشست خبری به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی صحیح و کاهش آلایندگی‌ها اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات اساسی در کلانشهرها به ویژه در تهران عدم اطلاع‌رسانی درست و مناسب است.

وی ادامه داد: در صورتی که به درستی اطلاع‌رسانی صورت نگیرد در حوزه معاینه فنی خودروها با مشکل مواجه می‌شویم و هم‌اکنون در شرایطی هستیم که محیط زیست سالمی بر اساس آمار و ارقام ارائه شده نداریم.

آذروش بیان داشت:‌ در کلان‌‌شهر تهران در سال گذشته تنها سه روز هوای پاک و سالم داشته‌ایم و مابقی روزها ناسالم بوده است.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودرو افزود: اگر به مردم به درستی درباره معاینه فنی و تأثیر آن در آلودگی هوا به درستی اطلاع‌رسانی شود مطمئنا به مراکز معتبر معاینه فنی مراجعه می‌کنند چرا که اکثر تبعات آلودگی هوا دودش به چشم مردم می‌رود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر سال گذشته بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکوک به آلایندگی هوا در شهر تهران جان خود را از دست دادند.

آذروش خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۱۴ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو داریم و در هر شیفت کاری بیش از ۶ هزار خودرو معاینه فنی می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودرو خاطرنشان کرد: باید زمان مراجعه خودروها برای معاینه فنی از ۵ سال به ۲ سال کاهش پیدا کند و باید مجلس در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تأکید کرد: بیش از ۷۰ درصد ظرفیت مراکز فنی شهر تهران خالی است که باید با اطلاع‌رسانی دقیق از این مجموعه‌ها نیز استفاده شود.

آذروش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از ابتدای سال تا کنون چه تعداد خودرو معاینه فنی شده‌اند, گفت:‌از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰ هزار مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی داشته‌ایم که حدود ۲.۵ میلیون خودرو در سطح تهران فاقد معاینه فنی هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا با دریافت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بدون مراجعه خودرو می‌توانند کارت معاینه فنی بگیرند، گفت:‌ در مراکزی که این اتفاق می‌افتد کار بسیار ناپسند و جنایتی را مرتکب می شوند و وقتی که برچسبی را به یک خودرو می‌دهند که به معاینه فنی خودرو مراجعه نکرده است کار بسیار خطایی محسوب می‌شود و با این مراکز به شدت برخورد خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...