نسخه چاپی

شگفت‌انگیز‌تر از قرارداد دایی قرارداد اسپانسر پرسپولیس است

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اختلافاتش با وزارت ورزش و جوانان صحبت‌های جدیدی را مطرح كرد.

به گزارش نما، علی دایی در گفت و گو با فارس در مورد برنامه 90 و صحبت هایی که بین او و نماینده وزارت ورزش رخ داد صحبت های زیر را انجام داد:

- برنامه 90 باعث شد سکوتتان را بشکنید.از اتفاقات اخیر می گویید؟

قبل از پاسخ به سئوال شما دوست دارم درباره دو عزیز صحبت کنم.حسین آقای مظلومی (غلامحسین) که روزگاری پروازهایش همه را به آسمان می برد این روزها در بستر بیماری است.مرنضی پاشایی عزیز هم همینطور.متاسفانه برخی با ترحم می خواهند به آنها نگاه کنند در حالی که اینها نیازمند انرژی مثبت هستند.اینهایی که شیرین ترین لحظات و خاطرات را برای ما رقم زده اند نباید نادیده گرفته شوند.از خداوند می خواهم به حق این ماه عزیز و به حق شش ماهه امام حسین(ع) همه بیماران به خصوص این دو عزیز را شفای عاجل عنایت فرماید.

- ممنون از اشاره خوبتان و ما هم برای آنها آرزوی سلامتی داریم.برویم سراغ شکایت وزیر.

به هیچ عنوان قصد مصاحبه نداشتم و همه دیدند من سکوت کرده بودم اما بعد از شکایت دیدم هر بار یکی از سوی وزارت ورزش دارد مصاحبه می کند.اگر به عدالت دادگاه ایمان داریم پس چه نیازی به فضا سازی رسانه ای است؟من در برنامه 90 هم گفتم.وزیر که وزیر است و جایگاهی در کشور دارد، یک فرد عادی هم حق دارد هر جا احساس کرد مورد ناحقی درباره او مطرح شده به دادگاه برود و خواستار احقاق حقوقش شود.من با اصل شکایت وزیر چه به عنوان فرد حقیقی و چه به عنوان فرد حقوقی مشکلی ندارم و همانطور که گفتم از آن استقبال هم می کنم تا در پی این شکایت حقیقت مشخص شود.

- مازیار ناظمی معتقد بود وزیر به دلیل قرارداد شگفت انگیز شما با برکناری تان مخالف بود.

شگفت انگیز؟!شگفت انگیزتر از قرارداد من قراردادهایی است که دوستان بسته اند.شما بروید قرارداد اسپانسر با پرسپولیس را بخوانید تا بفهمید شگفت انگیز یعنی چه.یک قرارداد بدون ضمانت، یک قرارداد خلاف قانون بودجه. چون پرسپولیس و استقلال باید تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار شوند اما قرارداد اسپانسر تا 20 تیر سال بعد ادامه داشت. یعنی زمانی که لیگ بعدی هم شروع شده.بعد پول اسپانسر باید تا قبل از پایان سال پرداخت می شد.یعنی خریداران باشگاه سال بعد باید اسپانسر را تحمل می کردند اما پولش را در سال 93 دیگران گرفته و خرج کرده اند.من که به زور به پرسپولیس نیامده بودم.مدیرعامل وقت باشگاه با من قرارداد بسته و خدا را شکر همه چیز هم شفاف است.طبق قراردادم هم می توانستم به قول آن آقا بالای 6 میلیارد بگیرم و دوستان طبق گفته خودشان به خاطر همین موضوع و ترس از ورود فیفا به موضوع ناچار به تحملم هم بودند اما دنبال اقدام قانونی نبودم. شگفت انگیز اینجاست که در یک وزارتخانه عریض و طویل که به خاطر یک کلام حرف من شکایت می کنند و بحث قانون را پیش می کشند نمی دانند اصلا فیفا به قراردادهایی که دو طرف آن یک ملیت دارند ورود نمی کند!ژوزه یا وینگادا یا هر مربی خارجی می تواند هر قراردادی ببندد و هر نتیجه ای کسب کند و کلی هم پول بگیرد اما داخلی ها باید مجانی کار کنند.

- بازهم معتقدید وزیر به دنبال برکناری شما بود؟

خود آقای سخنگو دم خروس را نشان داد شما دارید دنبال قسم حضرت عباس می گردید؟وقتی کسی که در مورد دستیار من حرف می زند و می گوید دانش فوتبالی ندارد برایتان عجیب است که درباره خود من و سرمربی تیم حرف بزند؟شما حرفهای دکتر زارع را بررسی کنید. وزیر راهکار داده که چگونه عمل شود تا من قهر کنم بروم.تشویش اذهان این است که قرارداد 170 میلیونی را 500 میلیونی اعلام کنی.اینکه وزیر چگونه دانش فنی یک مربی را محک زده هم جالب است.وزیری که قبلا گفته بود کارهای مهمتری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد و حالا هم سخنگویش می گوید کارهای مهمتری نسبت به پاسخگویی با من دارد چگونه محک دانش یک عضو کادر فنی یکی از تیمها برایش مهم بوده ؟ اینها دارند با تکذیب دخالت وزیر در برکناری سرمربی ناخواسته می گویند که اینگونه دخالت ها کار خوبی نبوده که اگر خوب بود با افتخار می گفتند این کار را کرده ام.پس چگونه دخالت در برکناری دستیار خوب است؟این دیگر از شاهکارهاست.به خدا حرفهایی هست که اگر بزنم مرغ پخته خنده اش می گیرد.

- چه حرفهایی؟

اینکه مثلا شنیده بودم بعضی ها راهکار می دادند بهترین راه برای برکناری دایی این است که به یک عده بگوییم از دقیقه اول به دایی فحش بدهند یا آدم وادار کنیم هر روز 4 چرخ ماشینش را پنچر کنند.اصلا باورتان نمی شود چه راههای جالبی به ذهن برخی می رسیده.در حالی که خود من در جلسه با هیات مدیره گفتم هر وقت من را نخواستید بگویید تا خودم بروم.



- شما خارج از بحث دعوای خودتان، عملکرد وزیر را چگونه می بینید؟

خودتان اوضاع پرسپولیس را ببینید و حرفهای روز اول معرفی اسپانسر را هم بررسی کنید تا همه چیز دستگیرتان شود.گفته بودند« با قدرت می گویم قراردادی منعقد کردیم که گذشته، حال و آینده پرسپولیس را تضمین می‌کند این اتفاق برای همه کسانی که با سفارش یا بی‌سفارش به پرسپولیس وارد شده‌اند اتفاق نیفتاده و حالا این اسب زین کرده را در اختیار هیأت مدیره خوب قرار می‌دهیم تا آنها از فردا پاسخگوی خوبی برای هواداران باشند. ما برای پرداخت‌ها مخصوصا بدهی‌ها تضمین‌هایی گرفته‌ایم فرد یا افرادی مورد نظر ما نیست. این اسپانسر موظف است به ما تضمین بدهد .»این هم از تضمین گذشته و حال و آینده! بروید کنار ، اسب زین کرده حضرات رم کرده است.من تصور می کردم مشکل آنها با من است اما چند وقت پیش برخوردها با یک بانوی قهرمان مملکت و ماجرای لغز خوانی را دیدم فهمیدم این قصه سر دراز دارد.

- ناظمی درباره فایل صوتی مورد ادعای شما هم گفته که خود شما فایل های صوتی را تقبیح می کردید اما حالا حرف از فایل صوتی می زنید.

دقیقا من مخالف ضبط و صوت گذاشتن هستم.الان هم مگر من در جلسات هیات مدیره بوده ام که ضبط کرده باشم؟خودشان با هم به اختلاف خورده اند و دارند یکی یکی علیه هم سند و مدرک رو می کنند.چیزی که برخی باب کرده اند گاهی اوقات یقه خودشان را می گیرد.طرف خیلی راحت می گوید«دستور مدیریتی است که دایی ببرد یا ببازد باید اخراج شود» من که این فایل ها را تهیه نکرده ام.اسب زین کرده دوستان در خورجینش همه چیز دارد، فایل صوتی هم یکی از آنها.من نمی خواهم بگویم از روز اول چه حرفهایی درباره من و تیم زده شده و چرا اتفاقات این فصل رخ داد.در آستانه دربی دلم نمی خواهد بحث به تیم کشیده شود و همین جا برای تیم پرسپولیس و هوادارانش در بازی های آینده به خصوص دربی از ته دل آرزوی موفقیت دارم.

- صحبت تیم شد.حمید درخشان منتقد شما بود و اعتقاد داشت این تیم با همین نفرات اگر درست هدایت شود قهرمان می شود اما اکنون می گوید دستم خالی است.

گفتم درمورد تیم حرف نمی زنم.هر چه قبلا گفته شده تمام شده ، الان همه باید برای موفقیت پرسپولیس تلاش کنند.مرور گذشته چه کمکی به پرسپولیس می کند؟ من و درخشان الان ساعت ها بحث کنیم و استدلال بیاوریم سودی ندارد.توپ باید وارد دروازه شود.اصل فوتبال نتیجه گرا همین است.موفقیت این تیم موفقیت همه است و ربطی به دایی و درخشان و دیگر پیشکسوتان ندارد.اگر چه زمان من بعضی از دوستان پیشکسوت چنین دیدگاهی نداشتند اما از همه دوستان می خواهم کاری کنند که پرسپولیس در ادامه راه به آنچه لیاقتش را دارد برسد.

- راستی انگار از دست علی کریمی هم ناراحت شدید؟

بحث ناراحتی و خوشحالی نیست.او نظرش را در مورد من گفت و من هم یکسری مسائل که در گذشته اتفاق افتاده را یادآوری کردم. او بحث را شخصی کرد من فوتبالی جواب دادم.خودتان هم شاهدید مدتهاست او علیه من مصاحبه می کرد و من جواب نمی دادم و احترامش را نگه می داشتم.الان هم به او بی احترامی نکردم و به عنوان عضوی از کادر فنی تیم ملی برایش آرزوی موفقیت دارم.

-عادل فردوسی پور در شبی که خودش اصرار به رعایت کسوت و حرمت ها و گذشت از شکایت ها داشت، با پخش مصاحبه کریمی خودش آتش بیار معرکه و جنجال ساز شد.

عادل است دیگر(خنده)نیش عادل نه از ره کین است. بگذریم.

- کریمی قبلا گفته بود شما همه گلهایتان یا تک به تک بوده یا با سر.در برنامه 90 صحنه ای از بازی با ایرلند پخش شد که روی پاس عمقی شما کریمی تک به تک شد و نتوانست گلزنی کند.

گفتم که بگذریم.این بحث هم ثمری ندارد.

- پس برگردیم به بحث شما و وزارت ورزش.واقعا چرا وزیر به رحیمی و زارع نماینده مجلس گفته باید دایی برود؟

اتفاقا چرایی این موضوع اصلا مورد بحث نیست.وزیر است و اختیار تیم تحت مدیریتش را دارد.به هر دلیلی که گفته باشد حقش است .من با گفتنش مشکلی ندارم ولی او می گوید من این حرف را نزده ام. این قسمت فعلا محل مناقشه است.برخی هم هر روز هم در رسانه ها و سایت هایشان سعی دارند جوسازی کنند و سمت و سوی ماجرا را عوض کنند.در حالی که من با کنار رفتنم مشکلی ندارم.



*بحث این است که مشکل وزیر با علی دایی بر سر چه بوده؟

خودم هم نمی دانم چون من هیچ ملاقاتی با او نداشتم.حتی برای کمک به وزارت ورزش دوستانم قصد داشتند اسپانسر پرسپولیس شوند ولی واقعا نمی دانم قضیه چیست.

- اینکه برخی می گویند از شما برای وزارت ورزش نظر خواهی شده و دادکان را پیشنهاد داده بودید می تواند عامل اختلاف وزیر با شما باشد؟

چه ربطی دارد؟

- آخر به نظر می رسد رابطه دادکان و وزارت هم مناسب نیست.

داستان اینگونه نبوده.زمانی که قرار بود کابینه روحانی معرفی شود در دو زمان متفاوت دو بار به من پیشنهاد وزارت ورزش را دادند. من از لطف آنها تشکر کردم و گفتم من برای وزارت ساخته نشده ام.همانجا هم کسی از من نظر خواهی نکرد خودم گفتم به نظر من بهترین فرد برای وزارت ورزش دکتر دادکان است.من نظر شخصی ام را گفتم و هنوز هم بر همان باورم چون کارنامه آدم ها مشخص است.

- ولی خود شما چندی پیش از دادکان انتقاد کرده بودید.

بحث انتقاد نبود.همیشه برای ایشان احترام قائل بوده ام و هستم.یکسری حرفهایی زده شده بود که من توضیحاتی دادم اما مگر می شود گفت دادکان مدیر خوبی نیست؟

- ناظمی می گفت دایی همواره سیاست را به ورزش ربط می دهد و دشمن فرضی می سازد.

من هر حرفی زده ام آن را ثابت کرده ام.هیچگاه هم دعوایی را شروع نکرده ام.اینکه آدم دنبال حقش باشد و باج ندهد جرم است؟این آقا کل حرفهایش سر و ته نداشت و من نفهمیدم بحث قرارداد من چه ربطی به شکایت داشت.خودشان بعد از شکایت آمده اند در رسانه ها حرف زده اند بعد می گویند قاضی آگاه وجود دارد و نباید بحث رسانه ای شود!یا مثلا در جایگاه قاضی قرار می گیرد و اعتبار شهادت یک نماینده مجلس را زیر سئوال می برد.

- قبول دارید کلا فضای شکایت و شکایت کشی برای ورزش ما مناسب نیست؟

چه می شود کرد.حداقل در دادگاه حقایق فاش می شود.برای عده ای هم بد نیست.در این گیر و دار علیه من مصاحبه می کنند و پست می گیرند(خنده)

- راستی وزیر یک مصاحبه کرده درباره یک فدراسیون که همه می گویند منظورش فدراسیون فوتبال است و گفته آنجا تحت نظر اجنبی ها اداره می شود.

اگر منظورشان فوتبال است که اصل ورزش فوتبال را اجنبی ها اختراع کرده اند.احتمالا باید خودمان فیفای ایرانی درست کنیم یا کلا فوتبال را از ورزش ها حذف کنیم.

-حرف خاصی ندارید؟

امیدوارم ورزش ایران به سرانجام خوبی برسد.جوانان مملکت به دکتر روحانی رای دادند تا یکسری مسائل تغییر کند و هنوز هم به این موارد امیدوارند.

۱۳۹۳/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...