نسخه چاپی

مشكلات مردان با نوشیدن الكل

یافته های تازه نشان می دهند، مردان میانسالی كه الكل می نوشند، بسیار بیشتر از همسالان شان كه چنین نمی كنند در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، نتایج بررسی های یک دهه ای دانشمندان بر روی بیش از پنج هزار کارمند دولت بریتانیا که الکل می نوشیدند نشان داد، توانایی های ذهنی - استدلال و حافظه - این افراد در مقایسه با افراد عادی شش سال زودتر کاهش یافته است.

دکتر سابیا سورین، استاد مدرسه پزشکی کالج سلطنتی لندن و سرپرست این مطالعه گفت:" دانشمندان تاثیر مخرب الکل را در زنانی که بیش از اندازه الکل می نوشند نیز شناسایی کرده اند. "

پژوهشگران با استفاده از پرسش نامه های خاصی میزان مصرف روزانه الکل و کاهش توانایی های ذهنی افراد را در طول دهه ای که به 56 سالگی آنها منجر می شد سنجیدند.

آنها دریافتند، مردانی که روزانه 200 سی سی شراب و 800 سی سی آبجو می نوشند، سه برابر زودتر از مردانی که چنین نمی کنند توانایی ذهنی شان کاهش می یابد.

سارا جو نیکسون، محقق سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه فلوریدا گفت:" هر چه میزان نوشیدن الکل افزایش یابد، کاهش توانایی های ذهنی مردان سریع تر اتفاق می افتد و زندگی روزمره شان زودتر مختل می شود. "

۱۳۹۳/۸/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...