نسخه چاپی

معترضان ساختمان مجمع دولتی مكزیك را به آتش كشیدند

معترضان مكزیكی روز گذشته ساختمان مجمع قانونگذاری محلی در مركز ایالت گوئه ررو در جنوب غرب این كشور را به آتش كشیدند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اعتراضات سراسری و گسترده در مکزیک در خصوص ناپدید شدن ۴۳ دانشجو و نقش احتمالی پلیس در این مساله همچنان ادامه دارد معترضان روز گذشته ساختمان مجمع قانونگذاری محلی در مرکز ایالت گوئه ررو را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات خشونت آمیز به سایر شهرهای مکزیک نیز کشیده شده جایی که معترضان یک فرودگاه را تعطیل کرده و خساراتی را به دفتر حزب حاکم مکزیک وارد کرده اند.

در مرکز ایالت گوئه ررو تعدادی از اعضای اتحادیه آموزگاران ساختمان مجمع دولتی را به آتش کشیدند و همچنین چندین دستگاه خودرو نیز طعمه آتش خشم معترضان شد.

معترضان همچنین ساختمان های دولتی وزارت آموزش مکزیک در این ایالت را نیز به آتش کشیدند. این تظاهرات پس از آن صورت گرفته است که اعتراضات خشونت بار در این کشور طی هفته گذشته نیز ادامه داشته است. طرح اتهاماتی در خصوص دست داشتن دولت در قتل دانشجویان ناپدید شده موجب خشم سراسری مردم مکزیک شده است.

۲۶ سپتامبر گروهی از ماموران پلیس که از سوی مردان مسلح ناشناس همراهی می شدند دانشجویان معترض را که نسبت به اصلاحات آموزشی اعتراض داشتند سرکوب کردند. در جریان این اعتراضات ۶ نفر کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند. ۵۷ دانشجو نیز ناپدید شدند که ۱۴ نفر آنها بعدا به خانه بازگشتند.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...