نسخه چاپی

هلاكت 45 تكفیری داعشی و خنثی‌سازی 200 بمب در جریان پاكسازی «بیجی»

فرمانده عملیات «صلاح الدین» اعلام كرد كه نیروهای امنیتی و ارتش عراق در جریان پاكسازی شهر «بیجی» امروز (جمعه) بیش از 45 تروریست تكفیری داعشی را كشته و بیش از 200 بمب كار گذاشته شده را خنثی كردند.

به گزارش نما، سرلشکر «عبد الوهاب الساعدی»، فرمانده عملیات «صلاح الدین» در گفت‌وگو با فارس گفت: «نیروهای امنیتی و ارتش عراق در کنار نیروهای داوطلب مردمی این کشور تسلط کامل خود بر شهر "بیجی" را اعلام می‌کنند و این پیروزی گامی مهم در راه آزادسازی دیگر مناطق استان صلاح الدین از لوث وجود گروهک تکفیری "داعش" بشمار می‌آید.

این مقام مسئول عراقی تصریح کرد: «نیروهای امنیتی و ارتش عراق امروز (جمعه) موفق شدند، بیش از 45 تکفیری داعشی طی گشت زنی در شهر و بازرسی از تعدادی از ساختمان‌ها و بناها که داعش در آنها سنگر می‌گرفت، به هلاکت رساندند که در میان آنها تروریست‌هایی با تابعیت‌های عربی مشاهده می‌شود».

سرلشکر الساعدی گفت: «نیروهای امنیتی و نیروهای واکنش سریع و گروه‌های داوطلب مردمی عراق هم اکنون کنترل کامل شهر بیجی را در دست دارند و طی ساعات آینده به سمت پالایشگاه‌های بیجی به حرکت درخواهند آمد».

این مقام نظامی عراقی درباره دلیل تاخیر حرکت نیروهای عراقی به سمت پالایشگاه‌های بیجی گفت: «بمب‌های بسیاری در مسیر کار گذاشته بود که موجب این تاخیر شد، اما گرو‌ه‌های مهندسی و متخصصان خنثی سازی بمب موفق شدند، بیش از 200 بمب کار گذاشته شده توسط داعش را خنثی کنند که مانعی برسر راه پیشروی نیروهای امنیتی به شمار می‌آمد».

وی یادآورد شد: «نیروهای امنیتی عراق افتخار دارد، آزادسازی شهر بیجی را اعلام کند تا پس از آن نوبت به پاکسازی مناطق اطراف پالایشگاه‌ها از لوث داعش برسد و در این راه آزادسازی شهر "تکریت" دومین گام این نیروها خواهد بود».

۱۳۹۳/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...