نسخه چاپی

تعیین تكلیف «ندا» ظرف 20 روز آینده

سخنگوی وزارت كشور گفت: تقاضای درخواست‌كنندگان تشكیل حزب «ندا» در مرحله استعلام قرار دارد و ظرف 20 روز آینده در كمیسیون ماده 10 احزاب تعیین تكلیف خواهد شد.

به گزارش نما، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با ار مهر با اشاره به تقاضای برخی افراد نسبت به تاسیس حزبی به نام «ندا»، گفت: این افراد ابتدا از درگاه الکترونیکی وزارت کشور درخواست خود را ارائه کرده‌اند که ابتدا نیز مدارکشان ناقص بود و به آنها توصیه شد تا مدارک خود را تکمیل کنند.

وی افزود: بنا به قانون، برای تاسیس هر حزبی باید از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استعلامات لازم انجام گیرد که تاسیس این حزب نیز هم‌اکنون در مرحله استعلام قرار دارد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: اخیرا نیز به مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کردم اگر ظرف 20 روز دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به استعلامات مورد نظر وزارت کشور پاسخ دادند، پرونده این حزب را به کمیسیون ماده 10 احزاب به منظور تعیین تکلیف کردن بیاورند و حتی اعلام شد اگر هم استعلامات ظرف 20 روز نیامد، باز هم پرونده این حزب به کمیسیون مربوطه، ارسال و تصمیم‌ مورد نظر اتخاذ شود.

امیری با اشاره به درخواست دیگر افراد برای تاسیس حزبی به نام «جبهه پایداری»، بیان کرد: برخی افراد تقاضا کرده بودند که حزبی را به عنوان جبهه پایداری تاسیس کنند که لازم به ذکر است عنوان «جبهه» در ترمینولوژی سیاسی به تجمیع چند حزب گفته می‌شود، لذا با تاسیس حزبی تحت عنوان «جبهه پایداری» مخالفت شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدارک مورد نیاز تاسیس این حزب تکمیل بود، با تشکیل حزب پایداری از سوی وزارت کشور موافقت شد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سئوال که معاون سیاسی این وزارتخانه چه زمانی معرفی خواهد شد؟ گفت: این سئوال را باید از وزیر بپرسیم لذا تمام کارهای سیاسی وزارت کشور در حال انجام بوده و روی زمین نمانده است.

امیری در پاسخ به این سئوال که اقدامات اجرایی انتخابات آتی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از چه زمانی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: اداره انتخابات وزارت کشور در حال انجام امور انتخاباتی است اما ورود به مسائل انتخابات زود است.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...