نسخه چاپی

پیش‌بینی نفت ۱۰ دلاری در سال‌های آینده

كارشناسان بر این باورند كه یك كاتالیزور كلیدی برای بازار نفت در نیمه دوم سال آینده، فروش سهام آرامكو عربستان در بازارهای جهانی است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، کارشناسان بر این باورند با توجه به افزایش سرمایه گذاران در انرژی های جایگزین سوخت های فسیلی، قیمت نفت در ۶ الی ۸ سال آینده به کمتر از ۱۰ دلار خواهد رسید.

با توجه به پیش بینی ها در سال ۲۰۱۸، کارشناسان پیش بینی می کنند که کاتالیزور کلیدی بازار نفت در نیمه دوم سال آینده، عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو عربستان است. آن ها براین باورند عربستان باید تا قبل از اینکه قیمت نفت به ۱۰ دلار برسد سهام خود را در بازار بفروشد.

کریس والتینگ، مدیر اجرایی شرکت اقتصاد بلندمدت معتقد است که این کاهش قیمت در هفته ها یا ماه های اخیر اتفاق نخواهد افتاد ولی در بلندمدت کاهش قیمت نفت صورت می گیرد. او می گوید: «اتفاق هایی که برای خودروهای الکتریکی رخ می دهد بسیار مهم است.» این طور که ۷۰ درصد نفت برای حمل و نقل استفاده می شود.

والتینگ می گوید:« ما یادمان رفته است که ۱۲۰ سال گذشته همه کشورها با وجود نفت زندگی می کردند. نفت همیشه مرکز اقتصاد جهانی بوده است اما گسترش انرژی های تجدید پذیر در حال حاضر افزایش پیدا کرده و شرایط تغییر کرده است.

این کارشناس پیش بینی می کند بین ۶ الی ۸ سال آینده قیمت نفت به بشکه ۱۰ دلار افت پیدا کند.

۱۳۹۶/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...