نسخه چاپی

واكنش دیرهنگام سازمان ملل به جنایات داعش

براساس این گزارش، اعدام در ملا عام و به نمایش گذاشتن اجساد كشته شدگان به امری عادی در مناطق تحت كنترل این گروه تبدیل شده است.

به گزارش نما، سازمان ملل متحد در گزارشی گروه داعش را به جنایت جنگی علیه غیرنظامیانی که در شهرهای تحت کنترل آن گروه زندگی می کنند، متهم کرده است.



در این گزارش که براساس مصاحبه با بیش از سیصد شاهد عینی و توسط بارزسان حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده، داعش به استفاده "بیش از حد از خشونت" علیه غیرنظامیان متهم شده است.



در این گزارش همچنین آمده است که داعش گروهی سازمان یافته است که برای دستیابی به اهداف دراز مدت خود به خشونت و تحمیل قوانین خود به مردم دست می زند.



برپایه این گزارش، انگشتان مردان سیگاری بریده و زنان دندانپزشکی که مردان را درمان می کردند، در ملا عام گردن زده می شوند.



این گزارش که با عنوان "قوانین ترور؛ زندگی تحت حکومت گروه داعش در سوریه" منتشر شده، اولین گزارشی است که سازمان ملل از نزدیک به بررسی تاکتیک هایی که توسط گروه داعش استفاده می شود، پرداخته است.





بازرسان حقوق بشر سازمان ملل، همچنین از عکس ها و فیلم های ویدیویی که توسط خود این گروه منتشر شده، استفاده کرده اند.





براساس این گزارش، اعدام در ملا عام و به نمایش گذاشتن اجساد کشته شدگان به امری عادی در مناطق تحت کنترل این گروه تبدیل شده است.



در این گزارش همچنین آمده است که جامعه بین المللی، تهدیدی که این گروه بر ثبات منطقه دارد را ناچیز شمرده و شکست در یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه به خلا خطرناکی منجر شده که توسط این گروه پر شده است.



تاکتیک های خشونت آمیز این گروه از جمله کشتار جمعی و گردن زدن سربازان و خبرنگاران باعث برانگیختن خشم عمومی در سراسر جهان از جمله در جهان اسلام شده است.



در همین حال، دو سازمان بشردوستانه گفته اند که کشورهای همسایه سوریه در ماههای اخیر پناهجویان کمتری از آن کشور پذیرفته اند.



در سال ۲۰۱۳ هر ماه به طور متوسط بیش از ۱۵۰۰۰۰ پناهجو از سوریه خارج می شدند اما این تعداد در ماه گذشته ۱۸۵۰۰ نفر بوده است.



به گزارش بی بی سی، شورای پناهجویان نروژ و کمیته بین المللی نجات گفته اند: با از بین رفتن حس همبستگی، بسیاری از اتباع سوریه که قصد فرار از جنگ داخلی دارند در داخل آن کشور گرفتار مانده اند.



از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه حدود سه میلیون نفر از آن کشور خارج شده اند و میلیونها نفر دیگر در داخل کشور بی خانمان شده اند.



یان اگلند، دبیر کل شورای پناهجویان نروژ گفته است که شهروندان سوری نمی توانند از کشور خود خارج شوند و کمکهای انسانی کافی وارد آن کشور نمی شود.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...